{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Hvad skete i 2019 hvad håbder du sker i 2020 {{forumTopicSubject}}

Hejsa min årlige emne er ude nu
Jeg vil gerne høre om jeres år både på heste siden og måske privat...

Jeg har ikke haft den sjoveste år ingen hemmelighed der.
Min gode solide elskede Harry min mand igennem knap 14 år døde ikke uventet i Marts han var igennem 3 års kræft sygdomme og gav op d. 16 Marts med John og jeg ved hans side hvor vi hade stået hele tiden.

Jeg var tog mig af alt i den forbindelse andre hade vist glemt ham men det gik da også for Johns side af sagen.

Det vildeste var at vi skulle flytte fra den gård vi elskede så højt det var Harrys og jeg fik råd fra Advokat om ikke overtage den.
Vi fant et hus i nærheden af Johns skole Spejder kammerater mm. der tog vi hunde og en kat og vores kaniner med.
Heste fik jeg opstaldet ca 2 km væk ikke det bedste med brugbart.

Vi har klaret det hele selv med meget lidt hjælp det kan jeg godt være stolt af

Vi solgte Maja og gav Sally og sigge væk og beholdte Buster- Mille og Abby. Jeg har ikke meget tid og overskud til at gøre en hel masse ved dem men håber at 2020 bliver ikke så lidt bede på den side.


Jeg har i øjeblikket 2 Jobs men fra Mandag kun 1 og jeg er rigtig glad ved det simbelhen

I Juni/Juli 2020 skal John med til Færørende med spejder i 10 dage.

Hvad med jer kom frit frem
VH Annette


Kommentarer på:  Hvad skete i 2019 hvad håbder du sker i 2020
  • #1   3. dec 2019 Jeg håber, at jeg skal til flere bryllupper end begravelser.
    Jeg har været til 4 begravelser i år. Ingen af dem har været naturlige årsager, de har alle været sygdom, så nu må der gerne komme noget mere glædeligt.
    Vi skal dog til barnedåb til januar, så det glæder vi os til. Min kæreste har 2 døtre, der begge har fået barn i år. Begge er drenge. Den første født 2 mrd for tidligt. Der havde vi nerverne uden på tøjet, da der var en del komplikationer, men knægten er sej. Han kan en masse, han ikke burde kunne, men som han altså kan alligevel smiley
    Nr 2 er født i oktober og er også en trivelig lille dreng, der også godt ved, at man kommer længst her i livet, ved at spise ordenligt smiley Det er ham, der skal døbes til januar.
    Ellers håber jeg lidt på, at vi kan komme på ferie i det nye år. Jeg har ikke været på ferie i, snart, 7 år. Jeg kunne godt tænke mig, at komme til Prag eller måske sydpå et sted. Men det vil tiden vise. smiley


  • #3   3. dec 2019 2019 blev året hvor jeg sagde farvel til min elskede pony igennem 10 år.

    Med hende sagde jeg også farvel til hesteinteressen. Men når en dør lukkes så åbnes der en ny.
    Og selvom jeg stadigvæk savner min 4benede ven så har det økonomiske frirum givet mig mulighed for at påbegynde en anden drøm.
    Så nu er jeg tæt på at være racekatte-opdrætter. Noget jeg har drømt om i over 1 år. Og nu kan jeg så småt begynde at sætte det i værk.
    Så 2019 bliver også året hvor jeg får mit opdrætternavn. Og så glæder vi os til 2020 hvor vi forhåbentlig kan sige velkommen til den første fertile hunkat i opdrættet.

    Utroligt som livet ændre sig på kort tid.


  • #4   3. dec 2019 Puha smiley ja du har haft et hårdt år, men det har været dejligt at følge jeres fantastiske kamp opad, så sejt kæmpet af Jer smiley
    Ja jeg besluttede at lade Tindur få fred, det er det hårdeste jeg har gjort i mit heste liv. Han er mit hjertebarn, jeg elsker simpelthen den hest så meget og det er så hårdt at han ikke er her smiley :' (
    Ellers har jeg ikke været for heldig økonomisk mht Rocky sin klargøring til kåringen, så bufferen røg, så skulle min bil synes, og det blev pludselig 9000kr dyrere end beregnet smiley så jeg er økonomisk rigtig presset. smiley
    Men 2020 ser håbefuld ud, jeg har fået nyt arbejde så jeg får næsten fuld tid. Og så kan jeg klare mig. Så medmindre det er noget der går galt, så ser 2020 til at blive et godt år smiley

    Mvh TT


  • #5   3. dec 2019 Min dejlige hest, som jeg havde kendt hele hendes liv, blev aflivet.
    Og det var så akut, at jeg ikke ku nå ud til hende, jeg ejede hende i 13 år.

    Bølle blev "tæmmet" så han ikke kun er en åndsbolle og jeg selv ku komme igang med, at ride igen.
    Og jeg fik startet stævner igen, og synes faktisk det var fedt.
    Dog har og er min slidgigt i lænden en stor udfordring.

    I 2020, har jeg ikke så meget endnu, jeg ka ikke planlægge så langt ud i fremtiden.
    Dog håber jeg, at Bølle blir klar til, at starte sin første MB0 i januar.


  • #6   3. dec 2019 Privat har det været lidt op og ned. Jeg har gået sygemeldt siden 30 april i år grundet smerter, som min læge ikke kunne forklare - det har vist sig at jeg er skæv i hele kroppen, samt hypermobil og har nedsat muskelfunktion. Måske har jeg også scoliose.
    D. 14 marts havde jeg 1 årsdag med min kæreste, hvor vi også flyttede sammen. D. 21 august gik min kæreste på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med ham <3. Jeg sagde selvfølgelig ja :D.
    I juli måned fik vi også en skøn hvalp :).
    Resten af tiden har jeg bøvlet med jobcenteret. De vil have mig i jobafklaring.

    På hestefronten er det også gået en del op og ned. Jeg gav Tinka væk, fordi jeg ikke havde hverken økonomi eller psyke til hende mere. Troede hun kom et fantastisk sted hen, hvor jeg havde en aftale med de nye ejere om at skulle de af med hende, ville jeg gerne have hende tilbage. De ringede så samme aften hun var blevet solgt og hentet, og jeg har siden ikke kunnet gøre noget på trods af jeg stadig står som ejer - fik at vide hun måske var på vej ud af landet, og jeg aner ikke hvor hun er og om hun i det hele taget stadig er i live..
    Ret akut måtte jeg flytte Natash fra mine svigerforældre, da min svigerfar trådte mig godt og grundigt over tæerne. Træningen har de sidste 2 1/2 år stået meget stille på grund af min psyke.
    Jeg har så i lørdags måtte flytte hende igen, men denne gang er det til et sted med ridehal og jeg bruger savsmuld i boksen - så jeg SKAL ud til hende hver dag, og jeg er faktisk rigtig glad for det :).

    Næste år håber jeg på noget afklaring ift hvad jeg kan holde til at job eller uddannelse, og at jeg kommer godt i gang med træningen igen. Håbet er også, at økonomien er til at jeg kan sende Natash til hingst så jeg kan få mit længe ventede drømmeføl efter hende <3.


  • #7   3. dec 2019 Hygger med Aslan.
    Han er min hyggefis.

    Har lige bestilt plads i stalden i Højbo Ranch, Bjæverskov for vi flytter jo til Sjælland til februar.

    Så, skal jeg til at finde arbejde som speciallæge og vi skal gøre vores husmandssted færdigt...


  • #8   3. dec 2019 2019 har været et turbulent år på mange måder.. Jeg fik en dejlig datter i juni efter en uges indlæggelse som endte i kejsersnit. Men en skøn pige kom der ud at det..
    Jeg er alene med min datter så det har bestemt været et hård tid jeg har haft. Til sidst måtte jeg indse at det bedste var at sælge hesten.. Det var fandme hårdt, men hun fik et rigtig godt hjem.

    Jeg håber 2020 bringer en masse dejlige stunder med min datter, en masse gode oplevelser med familien og måske lidt hest igen på en eller anden måde.


  • #9   3. dec 2019 For første gang i flere år har 2019 ikke været et år med syge heste. Faktisk har det kørt rimelig problemfrit (7-9-13). Ridemæssigt har min islænder vist sig at være lidt af en udfordring, men jeg tror vi langt om længe har knækket koden.

    Til gengæld har vi kæmpet for at redde vores hund som blev mega syg og dyrlægerne var på bar bund. Efter flere måneders udredning og en meget slunken pengepung fik vi en udelukkelsesdiagnose og har siden brugt en hel masse kræfter på at holde ham stabil.

    Helbredet har lidt under alle bekymringerne og mine behandlere har kæmpet for at holde mig bare nogenlunde smertefri. En periode var det så skidt at vi overvejede at lade kirurgerne gøre et forsøg, men heldigvis faldt det hele lidt til ro, så jeg slap med skrækken endnu en gang.

    2020 skulle gerne blive året hvor jeg igen kravler på ryggen af min kommende ridehest. Og så håber jeg at fremgangen med ispigen fortsætter og at helbredet kan holdes nogenlunde stabilt.



  • #10   3. dec 2019 Jeg har ikke redet i 1,5 år, men jeg troede lige at jeg skulle igang da jeg søgte job i en stald. Jeg fik også jo et men fandt ud af at det var for langt fra min familie og for meget socialt.

    Sidste år droppede jeg ud af handelsgymnasiet, så i år startede jeg på snedker uddannelsen, som jeg siden også har droppet. Så jeg håber på et 2020 uden at droppe nogle uddannelser;)

    Lige pt søger jeg job, så jeg håber allermest på et job så hurtigt som muligt, og at jeg kommer ordentligt igang med træning.


  • #11   3. dec 2019 Håber 2020 bliver nemmere for dig!

    Hmm.. Der er sket lidt af hvert.. 2019 blev året hvor jeg endelig er blevet i stand til at arbejde en lille smule og har fået et lille deltidsarbejde på 12 timer ugentligt, som jeg er rigtig glad for, selvom det er tæske hårdt for mig.. Dette år har stået meget stille på hestefronten, da min part har fået konstateret spat og da det stadigt er aktivt, kan vi ikke lave andet end skovtur. Det blev desværre også året hvor jeg mistede min undulat Steven til leversygdom. Han blev ikke mere end 8 måneder og på trods af mange dyrlæge regninger, kunne vi ikke redde ham. Så vil nogle nok sige "Nøh, det er bare en undulat" men han var MIN undulat. Det var så også året hvor jeg fik mig to nye undulater, den ene mens Stevie stadig var her og den anden efter Stevie døde.. Og de har det strålende smiley

    2020 skal være året hvor jeg endelig skal have mig min egen hest! Så jeg skal bare gå og spare det sidste sammen og så på tur i landet, for at finde min drømmehest, som skal være min nye stævnemakker.. Det glæder jeg mig rigtig meget til!


  • #12   3. dec 2019 2019 var året jeg gik fra min eks kæreste i, da jeg virkelig fik øjnene op for, at det bare ikke var for mig. Men det havde egentlig været undervejs længe, men hvor er det svært, at skulle såre en anden. Især når det var ens første kæreste. I den anledning føler jeg i den grad, at jeg har fået mig selv og mit ungdommelige liv tilbage. Virkelig skønt! Jeg har lært enormt meget af det hele, både på godt og ondt. Så i år har virkelig været året, hvor jeg har udviklet mig personligt, skubbet mine grænser, blevet gladere og klogere på mig selv.

    Året, hvor jeg skrottede min gamle, grimme gule Ford Ka *griner*. Kan godt ske den var grim, men den gav mange grin og den kørte ski godt, så lidt sørgmodigt. Det blev så tid til ny bil (brugt, 'ny' bil). Jeg fandt da i hvert fald ud af, at NÆSTE gang, så køber jeg ny bil hos forhandleren, for nøøøøj jeg har bare uheld i biler. Har brugt 10-12.000 kr hos mekanikeren allerede, og det er kun på max 1/2 år.

    Mistede desværre min elskede pony Tulle, pludseligt. Det var skrækkeligt. Og jeg håber faktisk aldrig at finde en hest død igen, uanset om det er grundet sygdom eller alderdom. Det var bare ikke rart.. blev heldigvis beriget med min araber hoppe, som havde brug for mig og omvendt.

    I 18 sagde jeg mine 2 ekstra job op, pga min ekskæreste, men fik heldigvis den ene tilbage i år og det havde jeg virkelig savnet!

    Jeg ved ikke, der er sgu sket så mange ting, kan snart ikke huske hvad jeg fik til aftensmad igår. Men det er nok sådan lige de ting jeg bider mest mærke i.

    Jeg ved ikke hvad jeg håber på for 2020.. at jeg selv, mine dyr og familie er sunde og raske og har det godt. At få bedre styr på min økonomi. At rykke en tand længere op på arb og få min drømmejob som koordinator. At få bedre viden, udvikle mig og tage kurser i forbindelse med mit arb. AT MIN BIL KØRE UDEN PROBLEMER!!! Vil prøve at tilride min araber dame, håber jeg kommer til at gå godt. Faktisk håber jeg bare på mere medvind næste år og nogle gode stunder med dem jeg holder allermest af smiley


  • #13   4. dec 2019 2019 har til en forandring været et godt, berigende år, som heldigvis kan overgå de forrige.

    På hus og hjemme fronten går det kun fremad.
    Vi har fået nyt tag på hele huset, anlagt grus i indkørslen, sivedræn ved alle nedløb, ryddet og gjort ved. Det har givet en værdiforøgelse på ihvertfald min. 250.000 kr.

    Jeg er i september blevet udlært, og har fået fast job i hjemmeplejen. Et job som jeg finder mig godt tilpas i, og som gør mig glad.
    Og økonomisk, kan jeg mærke en betydelig ændring, det siger 7000 ekstra udbetalt pr måned, og endda mindre arbejdstimer. Her klager vi ikke.

    Vi har måttet tage afsked med lex, som nu er i hunde himmelen efter mange års sygdom der ikke længere kunne kontrolleres.
    Vi har så adopteret Noah, som er en 2 årig Dobermann med det mest fantastiske og berigende sind.

    Jeg har i februar startet egen virksomhed, Foderhandlen. Som giver mig glæde og passion, og som kører på skinner.

    Silke, min datter er blevet tilmeldt skole, hvor hun starter til sommer i 2020, William min søn, er afsluttet i småbørnsgruppe, og er startet i børnehaven. De vokser og udvikler sig, hurtigere end man næsten kan følge med til.

    Jeg er spændt på 2020 og håber at det bliver et godt år.


  • #14   4. dec 2019 Øv hvor er der mange triste 2019-oplevelser smiley
    Jeg kan for en gangs skyld sige, at jeg synes mit 2019 har været godt.
    Jeg startede i januar på læreruddannelsen og er nu næsten færdig med andet semester.
    Jeg har takket ja tak til et kommende knabstrupperføl i 2020, på min venindes hoppe, hvor jeg selv har været med til at vælge hingst sammen med hoppens ejer. Hun blev selvfølgelig drægtig i første forsøg og har termin i slut marts.
    Min delepony Jamaica, jeg også ejer med denne veninde, blev også drægtig i første huk! smiley
    Derudover købte jeg Zindi i slut juni/start juli og har allerede haft mange skønne oplevelser med hende ??
    Jeg måtte så desværre aflive min skønne welshpony på 27 år i februar. Men jeg ved også bare, at han fortjente en værdig afsked, som han fik.
    Derudover er jeg flyttet hjemmefra, er gået 100% selvstændig udover studiet og er faktisk bare rigtig glad.
    Jeg er så spændt på 2020, men ved også tredje semester er fyldt med eksamen og vigtige opgaver der skal afleveres og forsvares. Men holder modet oppe, da jeg håber på at kunne være med til begge hoppers folinger, og byde to forhåbentlig sunde og raske føl til verden ??

    Jeg håber I alle får masser af medvind i 2020, og resten af 2019.
    Kan I alle have en fantastisk jul og et godt nytår!


  • #15   4. dec 2019 2019 har for mit vedkommende været et rigtig spændende og godt år.
    I januar sluttede jeg grundforløbet på fotograf uddannelsen og så gik kampen ellers i gang med at finde en elevplads, hvilket jeg var så heldig at gøre allerede i starten af marts, og startede nærmest med det samme. Det var en drøm der gik i opfyldelse. Har så længe jeg kan huske drømt om at uddanne mig som fotograf, så det var så fedt da den drøm blev en realitet!

    d. 14 juni flyttede jeg sammen med min dejlige kæreste, som jeg i øvrigt er rigtig glad for. D. 8 august startede jeg på HF1 hvilket har været et sindssyg intens og ekstremt spændende forløb! Jeg har lært så ufattelig meget og udviklet mig helt enormt, takket være 3 fantastiske lærer og ikke mindst mine med studerende. Det har dog også været super hårdt da jeg har måtte flytte til viborg i 3 og en halv måned og derfor undvære min kæreste og to skønne damer, hvilket har været en ret stor stress faktor da jeg virkelig har manglet dem i min hverdag. Oven i alt det har jeg døjet lidt med økonomien, samt været i en bilulykke den dag vi skulle til eksamen på HF1 altså for lid over en uge siden. Heldigvis skete der ikke noget med mig, fik kun nogle små skrammer, men bilens højre side er helt smadret, heldigvis var det ikke min fejl så forsikringen dækker det hele.. Så ja.. et lille bump på vejen..

    På heste fronten har Amina og jeg fået en super sød part. Vi har rykket os i træningen og fået mere styr på galloppen, så det er lækkert smiley - Derudover skal vi flytte nu på lørdag. Damerne flyttes til vejle, endda et sted med ridehal og skov, så det glæder jeg mig meget til, men kommer nu til at savne det gamle sted rigtig meget.

    Hvad 2020 venter ved jeg ikke endnu, men håber det bliver et ligeså godt år - og det håber jeg virkelig også for jer andre! smiley


  • #16   5. dec 2019 Anette, det har været et enormt hårdt år for jer, men hvor er i stærke at komme oven på og videre med livet! Jeg håber at 2020 bliver et godt år for jer!

    Mit '19 har på heste fronten være rigtig fint, jeg har virkelig udviklet mig i ridningen med min part, som jeg har haft part på i et år nu.
    Samtidig har min veninde fået part på en af de andre heste i stalden, så vi kan nyde en ridetur sammen hver søndag smiley Hvilket er mega hyggeligt!

    Privat kan jeg vist ikke klage, det går super godt på arbejde og jeg er så glad for at være der!
    Det eneste der halter lidt er hunden, bogstaveligt talt, hun har fået konstateret gigt i hofterne og skal være på smertestillende resten af hendes dage, der ud over har hun demens, så det går desværre kun én vej for hende, jeg håber at hun holder længe endnu, men det vil tiden vise.
    Stadig intet hussalg, men vi hænger i smiley

    I 2020 skulle vi gerne få solgt hus og flytte på gård, men det er vist hvad der er af "planer" der.
    Måske, hvis økonomien er til det, skal jeg starte noget uddannelse, men igen, det vil tiden vise om jeg får råd og tid til.
    Som det er nu, nyder jeg tilværelsen og glæder mig over de gode ting i min hverdag smiley


  • #17   5. dec 2019 Hvor er det dejlig at læse om jeres glæder og tris med jeres nedgang men jeg føler med jer …
    tak for hilsner til John og jeg pænt af jer alle som gider at skriver her inde til mig det varmer og glæder
    VH Annette


  • #18   5. dec 2019 På hestefronten fik jeg min tredje (og sidste siger min kæreste) pony Butterfly.. Fik hende som 9 måneder gammel og hun er skøn og det har været/er mega spændende, at selv skulle opdrage og forme en hest.. Det har jeg ikke prøvet før.. smiley
    "Privat" er jeg blevet uddannet brandmand og jeg elsker det!
    Jeg håber på mere uddannelse i det nye år, gerne som førstehjælpsinstruktør.. smiley


  • #21   10. dec 2019 Først og fremmest vil jeg lige sende varme tanker til dig, Annette. Selvom vi jo herinde ikke kender hinanden rigtigt, så gør det stadig indtryk, når mennesker oplever så store tab. Jeg tænkte en del på dig, da jeg erfarede, at din Harry var død. Det må have været (og stadig være) helt ubeskriveligt hårdt. De varmeste tanker herfra til både dig og John. Jeg håber, at I får et godt år 2020.

    På min front er der sket en del, men det har primært været på uddannelsesfronten. Det har været et benhårdt, men godt, år.
    Jeg har skrevet speciale, som jeg afleverede i slutningen af september. Jeg havde kastet mig over dét emne, der interesserede mig allermest - men det var også et vanskeligt emne og indebar, at jeg skulle beskæftige mig både med virkelig tung filosofi og barske kendsgerninger fra virkeligheden. Og det var rigtig mange timer hver dag, og sådan noget som weekender og feriedage blev skrottet. Tilgengæld var det helt vidunderligt at få lov til at fordybe sig så meget, og trods omkostningerne elsker jeg virkelig at studere. Det gik rigtig godt med specialet og jeg har nu fået min titel og er færdiguddannet. Lige for tiden nørkler jeg med et par artikler og den slags - og overvejer at begynde at tilbyde oplæg til læreruddannelser og lignende institutioner.

    Det er tilgengæld en underlig følelse at blive færdig - for hvad så nu? Nu er jeg i gang med at finde ud af, hvor min rette hylde er. Hvilket arbejde passer til mig? Skal jeg søge en ph.d.? Det er svære beslutninger, som kommer til at præge 2020. Det bliver et spændende år.

    På hestesiden er der ikke sket det store, for året er netop gået rigtig meget med specialeskrivning. Jeg har redet en tur i ny og næ, når jeg har haft tid. Jeg har savnet det, og nyder, at der nu er tid igen. I 2020 håber jeg, at jeg bliver ved med at have tid til at ride lidt oftere, som jeg har gjort siden jeg afleverede speciale. Jeg glæder mig til foråret - for selvom det er fedt at komme i gang igen, så bliver det bare sjovere at ride tur i dagslys fremfor i bullermørke med lys/refleks-show (og regn og rusk). smiley


  • #22   10. dec 2019 Sidste år skrev jeg bland andet at mine ønsker for 2019 var:
    "- Mini skal ifoles!

    - Få Mini endnu tættere på, så jeg kan se hende mindst 3-4 gange om ugen.

    - Få bearbejdet noget af den angst, som mine forældres ulykke, har givet mig. Især ift. at køre bil.

    - Ride/motionere Mini mindst et par gange i ugen, således at hun kommer i form til foling i 2020.

    - Komme godt igennem de eksamener, jeg har på studiet og blive endnu dygtigere til faget, så jeg kan blive en god ergoterapeut om nogle år.

    - Se Phelan vokse sig stor og flot, og deltage i nogle udstillinger med ham. Gerne med gode resultater smiley

    - At ingen i min familie, hverken det kommende år eller nogle andre år fremover, kommer til skade eller bliver syge."

    Ift. det jeg ønskede for 2019, så kan jeg da i hvert fald fortælle, at Mini er ifol i 7. måned. I januar fik jeg Mini tættere på, og jeg kører ofte ud til hende - nok meget passende med 3-4 gange om ugen. smiley
    Jeg har været rigtig god til at få Mini motioneret, men den seneste tid har mine omgivelser været en begræsning for mig, idet jeg simpelthen ikke har haft særlig mange muligheder, hvor det kunne lade sig gøre. Jeg kom godt igennem begge eksamener i år, faktisk med 12-tal i begge, så det var jo rigtig godt. smiley På hundefronten er Phelan selvfølgelig blevet stor, Arthur har vi også stadig, de har det begge rigtig godt - men udstillinger har vi ikke gjort for meget i, desværre.
    Ift. min familie, har alle det heldigvis godt - og ingen er kommet til skade i år.

    Mine ønsker for det kommende år er primært, at Minis foling går problemfrit, og at hun får et sundt og velskabt føl. Og så at alt andet fortsætter som i år! smiley


  • #23   10. dec 2019 Det har godt nok været et blandet år. Jeg har kæmpet hårdt med udredning af mig, forkert medicin, nedture, positive oplevelser (som jeg slet ikke har fået nydt nok, på grund af nedturene). Min hjerne er helt smadret af det, og føles ikke på toppen, men dog på vej tilbage. Så er jeg også blevet færdiguddannet og er netop startet på et freelance-liv, hvilket også trækker tænder ud. Økonomi og løn har været et rigtig træls tema i år. Jeg er flyttet samtidig med, så alt har været på én gang. Jeg har dog vidst i flere år at jeg skulle flytte senest nu her, da jeg boede i ungdomsbolig. Det har jo en grænse.
    På den positive side af flytningen, så er hest og jeg flyttet til den samme adresse. Det er en luksus jeg virkelig nyder. Det passer godt ind i mit liv at jeg lige lynhurtigt kan nå at tage boksen og se at hesten lever, for så at smutte på lange arbejdsdage - OG skifte tøj mellem de to ting.
    På hestefronten er vi langt fra nået i mål med mine ønsker om delmål. Hest er stadig ikke god til at gå i liner og det var et klart mål i foråret. Vi har mødt modstand i form af mit ustabile forår, hest var meget svær at finde bid til, det er svært med hjælpere og det er endnu sværere at finde undervisning. Nu SKAL vi altså videre, men de sidste to ting slås vi stadig med. Jeg havde håbet at vi nu var på niveauet at slæbe ting, mens han er i liner. Men vi skal nok nå det hele alligevel.


  • #24   20. dec 2019 Så var jeg lige til begravelse nr 5 i år, i dag. Suk. smiley smiley Jeg håber virkelig ikke jeg skal til flere begravelser i lang tid fremover.

  • #25   22. dec 2019 Nå. Jeg kan godt se, jeg er bagud, men jeg er her nu smiley

    2019 har helt ærligt været et underligt år. Der er sket SÅ mange ting jeg slet ikke troede muligt.

    I januar bestod jeg grundforløbseksamen til fotograf, hvilket nok er den største sejr. Desværre lykkes det mig ikke at finde en elevplads, og jeg måtte i August sige stop og starte på en anden uddannelse. - Kontoruddannelsen. Jeg tog et meget intenst kort 5 ugers grundforløb, hvor at jeg sluttede med 10 i Kontor-speciale, 10 i virksomhedsøkonomi og ikke mindre end 12 i IT. Jeg startede så på praktikcenter 21 Oktober - 22 oktober var jeg til samtale ét sted, som jeg ikke fik, 28 oktober var jeg til samtale et andet sted - 30 oktober var jeg til anden samtale, samme sted. 31 Oktober fik jeg så elevplads, hvor jeg startede 19. november smiley

    Og alt dette var jo ikke sket hvis ikke jeg var flyttet hjemmefra Ribe til Kolding - og det var der jo en helt speciel grund til. Jeg har nemlig fundet manden der kan holde mig ud, både på de gode og de dårlige dage. Vi blev et par i Februar, og jeg flyttede ind hos ham i Kolding i Juni. Vi har i december kendt hinanden et år, og om to måneder har vi været kærester i et helt år. Jeg overdriver ikke når jeg siger at han er det bedste der er sket mig. Takket være ham, er jeg endelig på vej til at blive den person jeg drømmer om at være smiley
    Så hele mig og min gigtsygdom står på egne ben - eller, næsten. Min kæreste har helt fra starten accepteret at med mig er der ekstra baggage. Så han tager med mig på hospitalet til kontrol, og det er ham der hver fredag giver mig medicin. Ligeså er det ham der står lørdag når jeg har medicinske tømmermænd og lokker med sodavand og meget let mad i håb om at jeg kan få bare lidt mad ned. smiley

    2019 blev også året hvor jeg reelt har accepteret at mine stejle episoder med Hope er kommet under huden på mig. Jeg brugte hele sommeren på at sætte mig op på Hope, sidde der i alt fra 1 minut til 15 og nærmest hyle af angst selvom at den søde pony bare tålmodigt står. Jeg har desværre også måtte indse at det er Hope der er trigger. I sommers var jeg med Sacha ude og få tur på Natash, hvor jeg både fik travet og galoperet, uden sadel og bidløst - men så snart jeg befinder mig på ryggen af Hope, indfinder panikken sig. Sammen med min kæreste er det blevet besluttet at hvis ikke det bliver bedre i 2020, så er det altså fordi jeg skal have en anden pony. smiley

    I 2020 skal der ske en del.
    Hope bliver flyttet til Kolding i januar - et sted med indhegnet ridebane og ridehus. Så hun skal gennemtjekkes i hoved og røv, og så skal den angst have baghjul. Jeg mangler hende hver dag, og det er tydeligt at mærke.
    Vi fik her i december lov til at få hund af udlejer - så efter nytår skal vi en tur ud til opdrætter og have en snak om det er der hvalpen skal komme fra. Så kæresten skal igang med ny havelåge og alt mulig. Der skal ske så meget.. smiley
    Og så vil jeg gerne bare nå igennem februar, så min prøvetid på min elevplads er ovre!


  • #27   23. dec 2019 Mange personlige ting har jeg læst og mange har været igennem et år med mange dumme ting .
    Jeg er så lad ved i vil dele det med vi andre
    God jul til alle her inde
    VH Annette


Kommentér på:
Hvad skete i 2019 hvad håbder du sker i 2020

Annonce