{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Fia Dufour .
Fia Dufour .
Tilmeldt:
1. jul 2008
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268

Traver {{forumTopicSubject}}

Hej. Min mor og jeg er voksen-nybegyndere og skal i weekenden ud og se på to travere. Har aldrig siddet på en før, så vil høre hvordan forskellen er. Hvad er der af fordele og ulemper og hvad skal man være opmærksom på. Og mener i at en Traver ville egne sig til nybeyndere.

(-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traver
  • #1   23. apr 2009 Traver har nogle gange svære ved at galoppere.. Men de kan også godt være rigtig gode.. Det kommer meget an på traverens sind om den er til nybegyndere eller ej...

  • #2   23. apr 2009 Men kig evt ved ham af min som er traver..

  • #4   23. apr 2009 mange travere er lette at have med at gøre men det kommer an på hvad du/ i forventer

  • #5   23. apr 2009 Det er der nok rigtig mange delte meninger om :o)
    Nu har jeg både haft traver og "alm" hest, og jeg vil ikk sige det er en begynder hest!
    Ville syns det var meget bedre i fandt i kunne lære noget af, og det er altså svært at gøre på en traver..
    Det er slet ikk nogen kritik af traverne, for har slet intet imod dem, men stadigvæk, så er det ikk en ridehest..
    Nu får jeg måske nok en over nakken, men det bare min mening ;o)


  • #6   23. apr 2009 se evt billeder af min traver

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #7   23. apr 2009 Louise I

    Alle skal have lov til at sige sin mening (-:
    Tror jeg får et chok når jeg rider på dem... er sgu lidt nervøs...hehe


  • #8   23. apr 2009 Jeg ville nok ikke vælge en traver, som min første hest.. De kræver en hel del arbejde.. Nu ved jeg ikke hvor meget de to er redet.. Nogle traver lære aldrig at slappe ordenlig af, når man rider dem, fordi de er trænet til at skal være på hele tiden.. Og jeg vil mene man skal have en vis erfaring.. De kræver en god grund arbejde og at man er rolig og tålmodig, så man kan få en nogenlunde ride hest.. De fleste traver lære heller ikke at galopere ordenligt.. Sidst men ikke mindst, hvis du vil starte stævner, skal du nok også vælge en anden race.. Men er det til hygge og sjov, så er en travhest fin.. smiley

  • #9   23. apr 2009 Fia D
    Det jo det ;o)
    Kan huske da jeg fik min,, syns det var så skummelt hun var så "stiv" i det :o)
    Og så løb hun vildt stærkt i galoppen.. men hun var et medlidenheds køb, så hun kom lige fra banen :o)


  • #10   23. apr 2009 og ja som louise skriver.. Så er en travhest ikke en ridehest.. ikke ment som kritik.. Men det er løbs heste.. og har derfor også et andet temperament.. De er ofte meget rolige og ikke bange for noget som helst fra jorden af.. Men de fleste tænder når man sætter sig op på dem..

    Jeg syntes i skulle finde jer en god lære hest, som kan meget.. På den måde får både dig og din mor en god erfaring.. så kan i vælge en travhest senere, hvis i vil det.. Jeg ved godt travheste er billigere at anskaffe sig.. Men det er altså også fordi det er en travhest.. og ikke alm ridehest.. Så i skal kigge jer godt for..


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #11   23. apr 2009 Louise I

    Nu har vi valgt at prøve dem fordi der stod at de kunne egne sig som nybegynderheste. Men vil ikke sætte forventningen for højt op. Prøvede nemlig en i weekenden. og hun havde lige glemnt at fortælle os over telefonen at hun brugte hingstekæde på den... og vi var kørt så langt. Og selvfølgelig skal vi ikke have en der ikke er til at styre. wow hvor bleb vi skuffede.

    Men nu går vi heldigvis ikke så meget op i galoppen. Vi køber nok en senere som er god til galop...


  • #12   23. apr 2009 Fia D
    Ja sån tror jeg desværre der er mange der mht salg af dem,, de ved jo godt det ikk er en "rigtig" hest. Så de glemmer nok ofte at fortælle om de små minusser ved dem.
    Men er man bare obs på det, og føler man kan styre dem, så er det jo også en rigtig god start :o)
    Håber ikke i køre forgæves denne gang, i må ha´ held og lykke med det :o)


  • #13   23. apr 2009 De kræver da et vis arbejde hvis man vil bruge dem til ridning

  • #14   23. apr 2009 Altså en traver, '' vrikker'' lidt mere med røven, man kan have svært ved at sidde ned på dem i trav, at ride dem til bidet og at galopere på dem, syntes helt klart at som nybegyndere burde i starte i de små, med en masse undervisning og evt en part , og så prøve nogen traver og andre slags heste for at se om det lige er jer, og hvilket hest der passer til hver enkelt af jer, (:,

  • #15   23. apr 2009 de har en anden gang...

  • #16   23. apr 2009 Hvis du er nybegynder synes jeg ikke du skal starte med en traver medmindre den er godt redet - og jeg kritiserer IKKE travhestene. Jeg har selv redet en traver, og han var forholdsvis nem til galop, men nogle kan virkelig havde store problemer med galoppen. Det er en skøn hest, men jeg synes i skulle købe noget der har grundridning 100% iorden.

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #17   23. apr 2009 Vi har redet et halvt år. på forskellige heste og med en masse privatundervisning.

    Og vi har fundet perfekt opstaldningssted. med meget dygtige og hjælpsomme mennesker.

    Og nu mangler vi bare hesten. men hvilken race ville du anbefale?


  • #18   23. apr 2009 nogle traver kan man godt ride nedsidning på min går LC

  • #19   23. apr 2009 Har selv haft traver .
    Og vil sige det er an på hva man forventer af hesten .
    forventer man at ku lære noget af den mht dressur og spring , så skal man ikke vælge en traver , da det ikke er sikkert de kan noget , og dermed er det dig der skal lære den det ,.
    Men hvis i kun har forventninger om at ride i skoven , og lidt på banene osv , altså kun ride på hyggeplan , vil traveren være god .
    Men det er dog ikke alle traver der er lige rolige , men det er jo det samme med alle heste racer , nogen er mere rolige end andre uanset race .
    Min gamle traver var kanon til begynder , da han mærkede efter hvem der sad på ryggen af ham .

    Held og lykke med det smiley


  • #20   23. apr 2009 altså jeg ville personligt anbefale evt først en låne hest eller at have hesten på røve noget tid så i er 100% sikkre på det er den hest i vil have, og ellers en nordbakker, de er nemme og rolige, og hvis i vil have en stor hest tror jeg helt klart i skal starte med en blanding, ikke for høj gerne 10år mindst 7år, godt redet, en hest der er godt prøvet af, jeg vil gerne hjælpe jer i råd og sådan i kan bare skrive en privat besked (: hvis det har interesse (:

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #21   23. apr 2009 Farspige .

    Det du beskriver med at ride i skoven osv. det er nemlgi lige præcis det vi skal....(-:

    For har det også sådan, at hvis jeg køber en hest der kan for meget, så ville jeg synes det syndt for den, for det er slet ikke det vi vil bruge den til.


  • #22   23. apr 2009 Jeg har engang startede ud med en traver, og vil ikke anbefale det, de løber anderledes og ja svært at galolopere for den tit.. og efter min mening blir det aldrig en god dressur hest hvis man gerne vil frem.

    Men er jo op til jer.. :o)


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #23   23. apr 2009 Team Nordhuset smiley S

    Vi har en masse kontakter som hjælper os. For vi har nemlig også igennem det sidste år fundet ud af hvad vi vil have. Vi er dog lige igang med at afprøve traveren. og så for vi af se om det er noget. Har prøvet en nordbakker. og det er slet ikke noget for os. vi har kun reddet heste omkring 170, det er for højt til os, har aaalt for korte ben, men kan nu bedst lide de lidt større heste at sidde på.


  • #24   23. apr 2009 Jeg anbefaler en hest der er redet godt til begyndere, i kan komme i en slem situation hvis først hesten finder ud af i ikke er så øvet og måske vil prøve gradvist at tage over.. Jeg vil ikke sige der er nogen bestemt race, men en hest der er go i hovedet og som i kan lære noget af, svært for jer at lære hesten noget når i selv først skal lære det..

    Nadia
    Held og lykke :o)


  • #25   23. apr 2009 altså, hvis det er en traver i skal have ville jeg helt klart vælge en der er prøvet af med hensyn til spring og dressur, og så kan i jo bruge dne til alt det skov tur i vil, og springe lidt på den ved siden af eller sådan, og hvis i nu skulle falde for enten spring eller dressur, så er den prøvet af og så kan du bruge den til at få mere erfaring på,

    men kom helt klart ud og prøv hesten, og se om jeres kemi passer, se om du ser en fremtid mellem jer, for det jo syndt hvis du vil have den solgt lidt efter igen, og eller så spørg om i må få den på prøve i en lille måned, også se om det går?


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #26   23. apr 2009 *Nadia K.O.R *

    Vi vil slet ikke frem... hehe


  • #27   23. apr 2009 traver er gode til skovtur og mange kan sagtens gallopere men køb ikke den første og bedste held og lykke


  • #28   23. apr 2009 Kommer lige igen.. syntes som minimum den skal kunne grundridningen ikke nødvendigvis en hest som kan meget, som du selv skriver til skovturs brug osv, der er det så sandelig oz vigtigt at hesten går pænt og at i kan styre den.. og ved hva knapper i skal bruge i forskellige situationer... :o)

  • #29   23. apr 2009 Neej sagde jeg oz engang meeeen tro mig man kan blive bidt af det når først tingene glider :o)

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #30   23. apr 2009
    *Nadia K.O.R *

    Vi skal have en som er mellem 10-17 år...

    Og så skal jeg stadig have privat undervisning....


  • #31   23. apr 2009 Vi havde en traver der gik pænt dressur, søgte selv ned hvis man støttede den, og lavede fine galopanspring. Han var en guld traver! - altså hvis de traver i skal ud og kigge på er godt redet osv. og i står et sted hvor folk er villige til at hjælpe synes jeg bare i skal springe ud i det, men det skal jo være heste i selv kan magte.

  • #33   23. apr 2009 ja men selvom det er skovturs heste skal deres grundridning også være nogenlunde, da den skal være styrbar og kan håndteres af nybegynder!

  • #34   23. apr 2009 Min traver har både gået med handicap ryttere og i alm rideskole med nybegynderer, så det er nok meget forskelligt.
    Han er også usædvanlig flink og passer enormt på hans rytter.
    Gangen synes jeg ikke er noget problem, men han har aldrig været startet i løb, det betyder selvfølgelig også noget


  • #35   23. apr 2009 Som min gamle ridelærer en gang sagde til mig;
    " En begynder hest er en hest der har været med i krigen "

    Og med krigen mente hun en heste på 12-18år der har været rundt omkring i landet, startet stævner, prøvet forskellige ridegrene, været usat for meget og er derfor rolig af sind osv.

    Så hvis en traver du ser på har været det, så kan jeg ikke se noget forkert i at købe den.


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #36   23. apr 2009 Susan C

    Hva du overvejer vel ikke at sælge???hehe

    Bliver nødt til at spørger....


  • #37   23. apr 2009 Simone - hvis en traver er blevet brugt som ride hest , så har den jo også sin grundridning på plads .
    Det gælder jo for alle heste racer .
    Bare fordi traver er frem avlet til at bruge til løbs heste betyder det jo ikke den har svære ved at få sin grundridning på plads .
    Og går da også ud fra at fia , har kigget på heste der er tilreden , så der med må de traver hun skal ud og se på jo være ridevante .
    Sys selv at traver er heste med et kanonet sind


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #38   23. apr 2009 Farspige .

    Du har ret, selvfølgelig har de grundridningnen på plads ( håber jeg da)

    Har det sådan at jeg heller vil have en hest med et fantastisk sind og så lidt dårligere at sidde på ( for det kan man vel vænne sig selv, specielt nåt jeg ikke på den måde er vant til noget) end omvendt, at den er små skør og har en god gang.


  • #40   23. apr 2009 Alt i alt - Traveren er en dejlig hest smiley

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #41   23. apr 2009 Det er da helt rart at høre så mange gode ting om dem....nu kan jeg da slet ikke vente til jeg skal prøve dem!!! (-:

  • #43   24. apr 2009 jeg har også redet flere travheste og det er en rigtig dejlig hest både i naturen og på springbaner er de vildt coole, de er ikke bange for noget som reglt.


Kommentér på:
Traver

Annonce