{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.458 visninger | Oprettet:

At være anderledes er farligt! {{forumTopicSubject}}

Okay, gad vide om folk bare er dumme eller respektløse? Sådan et spørgsmål stilte jeg mig selv i dag..

Som mange ved så har jeg fået farvet håret turkis..
Og normalt er jeg egentlig ret ligeglad med folks kommentar på mit hår, og hvad de mener om det.. Jeg er meget mig selv, og normalt rager folk mening mig en papand.. Det er dem der har et problem, hvis de ikke bryder sig om mig eller mit udseende...

Der bliver jo lavet sjov med mit hår, og det er nu meget hyggeligt, men i dag på vej hjem fra stalden kommer der en mor med hendes lille søn.. Den lille dreng står ved en lygtepæl og venter på moren, og lige idet jeg går forbi - er på siden af hende - siger hun " Se hun har blåt hår. Hun er farlig " Og kigger meget seriøst på mig imens.. Kan godt se det er anderledes, men er jeg ligefrem farlig af den grund? Gud hvor kan folk dog være underlige på en træls måde -.- Det irritere mig lidt, og alligevel kan jeg ikke lade vær med at grine af det.. smiley

Nogen gange føler jeg virkelig at som overskriften siger ' at være anderledes er farligt '.. Jeg får skeptiske blikke i butikkerne, og andre glor på mig, som om jeg var en gud.. Det gør mig ingenting, men andre er jo slet ikke sådan.. Jeg kender folk som absolut IKKE tør (fx) farve sit hår i en sjov farve, netop fordi folk reagere på så underlig en måde.

Og selv ville jeg ikke mene at jeg er så 'anderledes'. Lige pt er det kun mit hår som er farvet, og ellers er jeg bare 'normal'.

Men hvad mener i om sådan noget? Kan man tillade sig sådan noget?
Og er det virkelig så skræmmende at se en 'anderledes' på gaden? Hvordan er man anderledes og hvad er normalt? Og kan man overhovedet definere ordene normal og anderledes?

Stavefejl er gratis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være anderledes er farligt!
  • #1   1. jul 2013 Må jeg se dit hår? smiley

  • #2   1. jul 2013 Jeg bliver stoppet af politiet pga mit lila hår, piercinger og tusser hver eneste gang. Og når de for lov at se mit kørekort siger de fleste 'nå ok regnede ikke med at folk som dig seriøst havde taget kortet'

    JO TAK smiley


  • #4   1. jul 2013 Haha! Ej sorry grinte lidt af at du er farlig! smiley
    Men ja folk reagere ret underligt hvis de ser noget anderledes..


  • #5   1. jul 2013 Folk har simpelhen så travlt med hvad alle andre gør og siger, og jeg hader det, kan man ikke bare lære at passe sig selv, hvis man ikke har noget pænt at sige. Syntes det er så fedt når folk tør gøre noget anderledes og tør skille sig ud fra mængden oh jeg syntes bare du skal gøre som du plejer og være skide ligeglad, hvis du syntes det er fedt, så er det fedt smiley

  • #6   1. jul 2013 Off topic smiley
    Men ja, folk er underlige. Til gengæld giver det en muligheden for at sige noget åndssvagt tilbage, fx "se, hun har mørkt hår, hun er ubehagelig" eller whatevs. Muligvis lidt akavet hvis man er alene.... Ikke desto mindre sjovt!


  • #8   1. jul 2013 Forresten må vi så ikke se et billede? smiley

  • #9   1. jul 2013 Jeg har oplevet at folk har vendt sig om på gaden for at stå og pege bare fordi jeg har tusser op af armen.. Og de ligger bestemt ikke skjul på at de gør det, det er ret sjovt at se.. smiley

  • #10   1. jul 2013 for mange er det farligt fordi man tør stå ud ^^
    får selv mange sjove blikke jeg har nu farvet mit hår hver månede i en ny farve :3 og en gang med 5 farver i på en gang :3 XD
    altså det rør mig ikke om folk gør det ^^ (ville være skørt når jeg selv gør) synes bare det er fedt faktisk XD
    anerledes er det der ikke er meget af tror jeg man tænker normalt er mest brun, sort, blond og den slags :3 og så synes folk man bruger andre farver end de normale ^^


  • #11   1. jul 2013 Frydenhøj: Ejer ikke noget godt billede af mig selv, men har et her med hesten smiley Ved ikke om det er godt nok :b

    DD: Det er da vildt... Syge Danmark tænker jeg bare o.o
    Jeg ender sikker med at blive stoppet ogs så, med de kommende piercinger jeg vil ha smiley


    profilbillede
  • #12   1. jul 2013 Godt nok den mest ubegavet kommentar, jeg længe har hørt!
    Men ja, sådan nogle er der også smiley
    [Original] Cath ® Horse of nature ®: Nu fader jeg ret meget ind i mængden, og syntes da bestemt ikke jeg er kedelig smiley
    Sissel & De Skøre Krækker :-D: Hold da op det klæder dig! Det er ikke særlig mange det klæder med tyrkis hår, men dig, håret og den sort/hvide hest er virkelig flot!


  • #14   1. jul 2013 Katrine: Sikkert, syntes nu det var et fint emne til en diskussion smiley
    Men ja, havde ogs smidt en kommentar hvis ikke det var for hendes søn. En skør dame er vel nok smiley

    Karoline: Syntes ogs bare den var træls.. Egentlig ikke fordi hendes mening irritere mig, med det at hun siger det åbent lidt i fjæset på mig, og så lige foran hendes dreng, det irritere mig..
    Aji tak! smiley


  • #15   1. jul 2013 Det ser sgu godt ud smiley

  • #16   1. jul 2013 Det er typisk. Kan man ikke falde ind i de endeløse rækker af såkaldte "normale" mennesker, så er man pludselig farlig eller sær. Men mennesker er i al almindelighed bange for alt nyt, that's it sorry :3
    Men jeg vil hellere stemples som sær, og have det sjovt. End at være en af "de grå", som står på lige rækker med alle andre, og længes efter at gøre, hvad de har lyst til, men samtidig ikke tør, fordi de er bange for, hvad andre tænker, og bange for at skille sig ud xDD


  • #17   1. jul 2013 Sissel: Ja selvfølgelig er det træls? Har også lidt ondt af drengen hvis det er sådan han bliver opdraget.. smiley

  • #18   1. jul 2013 Syntes at det er pænt. Anderledes men pænt smiley
    Kan bedst selv lide at have blond hår. Dem jeg gik i klasse med flippede også helt ud, da jeg fik side-cut. Jeg beholdt samme hårfarve, men lidt under halvdelen af håret røg. Jeg havde endda en veninde, som slet ikke kunne acceptere det. Hun ville ikke lukke mig ind på sit værelse - gik på efterskole.
    Men det er sjovt, at en ny frisyre kan hidse folk sådan op, at de siger underlige ting eller dropper et venskab. Men så ved man da bare, hvem der er ens rigtige venner, og hvem der ikke er ^^'


  • #19   1. jul 2013 Bestemt, men "generel diskussion" er jo forbeholdt hesterelaterede emner (ikke at særlig mange overholder det dog) :-). Men det var nu heller ikke for at diskutere dette.
    Ja, hvis ikke hun har noget problem med at lære sin søn, at en med blåt hår er farlig, så kan sønnen vel også tåle at høre, at en siger, at hans mor er ubehagelige eller skør smiley Hvis ikke hun så seriøs ud efterfølgende, havde det nok bare været en sjov kommentar fra hende, men det er da en trist kommentar, hvis man mener det smiley


  • #21   1. jul 2013 Hippierne: Alt anderledes er vildt farlig.. :b Lidt sjovt! Jeg elsker ogs selv at være anderledes, og gøre det som ikke gør smiley

    Karoline: Mig med! Sikke en 'sjov' fremtid han ville gå i møde, hvis han lærer at sådan noget er farlig.. Tsh altså smiley


  • #22   1. jul 2013 Lige et spørgsmål smiley
    Nu skriver mange af jer jo at i ikke gider være en i mængden, at det er kedeligt at være som de andre, eller en af "de grå". Nu er jeg selv ikke særlig 'unik' at se på, men syntes at det naturligste er det flotteste.
    Så til jer der ikke gider være en i mængden, syntes i så at det er grimt (Okay dårligt ordvalg..) hvis man er naturlig? Ikke fordi jeg siger i er unaturlige, men i må da indrømme at farve sit hår, have pircinger og tattoveringer ikke ligefrem er naturligt smiley

    OBS. Det er på ingen måde fordi jeg syntes i er grimme eller noget, men det er bare en spændende diskution smiley


  • #23   1. jul 2013 Katrine: Nej okay så smiley
    Haha ja da! Jeg plejer nu ellers ogs at være hurtigt ude med en flabet eller skør kommentar, men tror jeg er for sød idag smiley

    Lykke: Haha, hun havde nok ikke lige set at du var kommet, men tror nu hun havde godt af den lille forskrækkelse først. Og sejt du kunne tage det stille og roligt! Jeg vil ogs gerne selv, men glemmer det til tider :b


  • #25   1. jul 2013 Hehe skønt, jeg kommer altid først i tanke om de gode kommentarer, når det er for sent smiley

  • #26   1. jul 2013 Karoline

    Jeg synes ikke 'normale' mennesker er grimme, men jeg synes de er kedelige.

    Omvendt ønsker jeg heller ikke de nu alle sammen bliver ligesom mig, for så er der ikke så specielt meget 'anderledes' ved mig mere.

    Personligt var jeg den første i min omgangskreds der sprang ud med at få piercinger, tattos og farvet hår. Lidt efter lidt begyndte ALLE på det, og det var ikke til at overse at jeg var deres inspirations kilde eftersom de fik de samme piercinger osv som mig.

    Jeg indrømmer gerne jeg synes det var hammer træls, at de lige skulle efterabe mig.

    I dag har de fleste smidt piercingerne igen, så det er tydeligt de kun ville være med på moden. Og i dag er jeg så den der er skyld i at folk som Sissel ser ud som hun gør og jeg er stolt af det smiley


  • #27   1. jul 2013 Jeg synes det er fedt du tør være anderledes. Og så op i røven med andres mening, for at sige det som det er!
    Jeg turde ikke farve mit hår sådan en farve, selvom jeg altid prøver at være ligeglad med andres mening. Men det er jeg bare ikke. Så fedt, at du er smiley


  • #28   1. jul 2013 DD: Så hvad syntes du er smukkest? Naturlige eller unaturlige udseendes mæssig?
    Igen, er ikke helt vild med at kalde det naturlig og unaturlig, men kan ikke lige komme på noget bedre smiley


  • #29   1. jul 2013 [Original] Cath ® Horse of nature ®:
    Nu siger jeg heller ikke, at det er kedeligt at falde ind i mængden. Jeg siger bare, at man skal have lov til at være sig selv, og at turde det også. I stedet for at gemme sig bag alle andre identiteter end sin egen smiley

    Karoline N:
    Jeg kan godt lide det naturlige look.
    Jeg har altid skillet mig ud, fordi jeg ikke ville gå med make-up, gøre noget ved mit hår eller noget ud af mit tøj. Og folk blev ved med at sige til mig, at hvis jeg nu gjorde det og det og det, så ville jeg blive pænere. Det handlede oftest om netop mit hår, min tøjsmag, min latter eller make-up. Men jeg stod fast ved den jeg er, jeg lod dem ikke bare gøre, som de ville og fulgte trop. Det er det jeg mener med at være en i mængden, at man bare følger den første og bedste, der har bare den mindste smule kommando tone smiley
    Jeg er sjældent tilfreds med min mig-hed (genialt ord I know xD). Men jeg er tilfreds med, hvordan jeg ser ud, og det er det eneste der tæller. Mange har brug for andres anderkendelse, for at "overleve", men jeg har kun brug for min egen, for det er den eneste der tæller. Så skidevær med om jeg har gråt, grønt, brunt hår eller slet intet hår, bare jeg kan være tilfreds med mig selv. Man bør kun stræbe efter at leve op til sine egne forventninger, og ikke til andres, som så mange har så travlt med smiley


  • #30   1. jul 2013 Lykke: Nemlig! Åh ja accept, er svært at få, når man bare er sin egne til tider.. Ret sørgeligt egentlig...

    Karoline:
    Jeg syntes folk må se ud som de vil, men selv foretrækker jeg noget mere 'sjov'. Jeg syntes det normale er okay, men tror aldrig selv jeg vil blive det.. Det er for kedeligt for mig! Man lever jo kun en gang smiley Syntes det er godt at alle ikke er ens, og at der er nogen som tør det 'normale' og andre som tør at være 'anderledes'!

    DD: Du er meget skyld i at jeg farvede mit hår!


  • #31   1. jul 2013 Hippierne: Der er jeg virkelig enig smiley Syntes kun man falder ind i mængden, hvis man gør noget fordi andre gør det. Derfor kan man jo godt have pircinger og tattoveringer, men stadig falde ind i mængden fordi man kun gør det fordi andre gør det. Ligesom DD fortæller om smiley

  • #32   1. jul 2013 Ved jeg lyder lidt pædagogisk, men hvor er det fedt at man stadig kan have en hyggelig debat på HG uden at folk ryger i totterne på hinanden smiley

  • #33   1. jul 2013 Kan godt lide tøj med mange "flade" farver, som en blød grøn, en blid rød osv. osv. Derfor er jeg blevet kaldt Hippie et par gange, men op i røven med det, det tager jeg som en kompliment. Som det jo kan ses på mit navn herinde smiley

  • #34   1. jul 2013 [Original] Cath ® Horse of nature ®:
    Skal du ikke være ked af. Jeg er også super træt, men af en eller anden grund, så skriver jeg bedst på den her tid af døgnet smiley


  • #35   1. jul 2013 Karoline

    Det kommer an på den enkelte person. Jeg har set personner der er så grimme med farvet hår og piercinger osv, hvor de nok bare skulle være blevet naturlig.

    Og så er folk der er grimme naturligt jo også grimme med piercinger osv, så det ændre ikke det store smiley


  • #36   1. jul 2013 Haha, bare for 'hyggens' skyld..

    Mit tøj er heller ikke altid lige godt sat sammen smiley
    Jeg har patter, og har INTET imod at vise lidt, og kan jeg få en trøje i en sej farve så er det endnu bedre! Så elsker jeg at sætte underligt tøj sammen, og elsker blå! :b
    Jeg er ikke særlig høj, så alle mine bukser skal "rulles" lidt op (-.-) og jeg har en tendens til altid at vælge bukser som på en eller anden måde er vildt lange.. :b
    Så ELSKER jeg tatoveringer og piercinger - har ikke så mange endnu, pga ung alder -.- - men satser på snake-bite, næsepiercing og en i tungen.. Og endnu flere skøre hårfarver.. Gad vide hvad folk vil tænke når jeg engang har alt dette.. smiley

    Og så ser folk mig ofte i en underlig sammenhæng, med at jeg skal til at gøre et eller andet sygt.. Hm :b


  • #37   1. jul 2013 DD: Enig. Syntes også tit dem som følger trop er de 'grimmeste' fordi de netop ikke kigger på dem selv og overvejer om det egentlig er pænt. De gør det bare..

  • #38   1. jul 2013 Hahaha, skør dame! Det skal du ikke tage dig af. Hun er bare gammeldags og ved intet om mode smiley
    Jeg har selv pink hår og vil vildt gerne have det mint eller blåt. Glemmer selv at det er pink, når jeg er ude, som folk kan glo :b Men sådan er det jo at være anderledes. Glor de for meget, kan du bare sige "Hvaa, vil du have et billede eller hvad?!"
    Jeg er ligesom DD. Jeg har gjort nogle "mærkelige" ting med mit hår og fået en piercing, og søreme om ikke andre jeg kender så fik det samme/noget lignende bagefter :b

    Jeg synes virkelig dit hår er flot! Og nej, det kan man ikke tillade sig at sige! Jeg har fået nogle kommentarer til mit hår, men de har alle været positive (eller været sådan: "sikke en farve!" Øøh, skal jeg tage den som positiv eller negativ?). Synes du skal blive ved med at være ligeglad med folks meninger. Det er desuden ved at blive moderne med blåt/mint hår! smiley


  • #39   1. jul 2013 For det første så er jeg helt vild med dit hår , ej hvor er det fedt smiley for det andet: alle de dumme fordomme bare fordi man er anderledes og skiller sig mere eller mindre ud : / min kæreste f.eks er goth , næsten 2 meter høj ( omkring 1,98) og har et langt sort hår . Han får nogen gange de der blikke ( "uuh! Han må være en virkelig farlig mand" ) og går nærmest om på den anden side af gaden, men han er det rareste menneske jeg har mødt smiley det er lidt sjovt at se hvordan folk reagere men også ret trist med fordomme smiley

  • #40   2. jul 2013 Karoline

    nemlig smiley


  • #41   2. jul 2013 Takker for kommentarerne på håret alle sammen! smiley I er søde!

    Emilie: Åh pink! Det vil jeg ogs vildt gerne prøve! Det er herre sejt! smiley
    Jeg er ogs blevet lavet grin med i en butik igår.. Heldigvis på en sjov måde, så legede bare med, men nøj nogen blikke folk kan sende da smiley

    Camilla: Argh, så snart man har sort hår - og lign. - så er man farlig.. Kender mange som tænker sådan, og kan både grine af dem og samtidig ryste på hovedet.. Syntes mange folk som er 'anderledes' til tider er mere åbne og venlige en fx, en mor som hende fra idag af..


  • #42   2. jul 2013 Kæft en fed farve til dig! Den klæder dig virkelig!

    Man vil altid blive set mærkeligt på, når man er anderledes. En af mine utrolig gode veninder er korthåret (Lidt Emeli Sande stil) med næsepiercing og mange øreringe. Hun bliver tit set skævt på af andre, fordi hun er anderledes.
    Jeg er blevet set skævt på da jeg var inde i en periode hvor ALT var sort. Sådan, virkelig sort. Måske også fordi det lignede jeg havde lagt makeup med en hammer? But yeah, jeg blev set skævt til.

    Hver ligeglad med andres meninger og hver glad for dig selv. Du vågner ikke op hver dag for at imponere sådan en mainstream mor som ikke en gang tør tænke på at gøre noget anderledes.



    Jeg vil vildt gerne have farvet mit hår en eller anden pangfarve.. Aner bare ikke hvilken der ville være god til mig, og har ikke liiige så mange penge til at smutte til en frisør og få det farvet oo.....


  • #43   2. jul 2013 Tak!

    Åh det er vildt hvor lidt der skal til, før folk er dømmende..

    Bare prøv dig frem med farver! Det kan kun blive grimt smiley
    Jeg får ogs altid farvet hjemme, da vi har regnet ud at få farvet ved frisøren - bare blond - ville blive omkring 800 kr.. smiley


  • #45   2. jul 2013 At skille sig ud, kan jo gå begge veje. Jeg er den gammeldags type der tænker hvorfor prik hul i øret hvis jeg kan klipse en ørering på? Ting skal i min verden give mening. Dog acceptere jeg normalt uden problemer folk med andre holdninger, når de acceptere mine. Så jeg er jævnligt i undertal eller har ihvertfald været det. Før i tiden havde ingen tatoveringer. Så der var jeg med i flertallet nu har alle det næsten så der er jeg nu kommet i undertal. Omvendt var jeg en af de få ikke rygere så dengang var jeg spicel, fordi jeg ingen intension havde om at ryge. Idag er jeg blot en i mængden af ikke rygere. Tingene ændre sig konstant.
    Og der jo altid undtagelser, men erfaringer bygger man op, og langt de fleste jeg kender der pirced tatoveret osv, er vokset op med og i problemer. Ikke dem alle men langt de fleste. Og derfor vil man jo ud fra sine erfaringer, komme folk ned i kasser når man ser dem.
    Vi dog enige om en ting, har folk ikke noget pænt at ytre, så skal de lukke munden og passe sig selv. Dog oplyser jeg gerne folk om, tænk over konsekvenserne ved at få pircinger og tatoots. For du ryger i en boks når folk møder dig, eller ser dig. Og det kan gøre det svære at få elev plads eller job. Når man lærer folk at kende og arbejder med dem, ses socialt er udseende fuldstændig underordnet. Men sidder du til samtale og skal bedømmes, så kan udseende have stor betydning. Vil dog også sige fedt billed af dig og hesten. Det gir virkelig noget farvespil.


  • #46   2. jul 2013 Jeg har dog også mødt søde forældre smiley

    En lille pige i et tog spurgte hendes mor hvorfor jeg havde en ørering i læben.

    Pigens mor trak hende hen til mig og sagde hun skulle spørge den unge kvinde (mig) selv.

    Jeg forklarede hende at det var ligesom en øreing, men det her hed en peircing og gik igennem læben. Hun fik lov at røre ved den, og afsluttede med at sige til hendes mor at mit lillae prinsesse hår vil hun også have samt en ørering i læben!

    Pigens mor sagde at det måtte hun gerne når hun blev ældre smiley


    profilbillede
  • #47   2. jul 2013 Så lidt hæhæ.

    Jep, det er helt utroligt.. Også bare med tøjstilen, hvis man har hullede bukser eller andet på, så er du lige pludselig en farlig en også..-.-

    Tør ikke prøve mig frem haha! Selvom jeg er pænt ligeglad selv, vil jeg gerne kunne se mig selv i spejlet uden at have lyst til at ørle xD. Har haft overvejet en meget mørk rød/brun, meen.. Det eneste jeg VED klæder mig, er sort. Men den er efterhånden så typisk mig, så vil gerne noget nyt..:p

    O:. Det var dyrt!
    Men ja okay, min bedste ven gik til frisøren og fik farvet sit hår grønt. Han kom af med 1100kr.. o:


  • #48   2. jul 2013 Klara: Nemlig! Jeg er til tider sindssyg, til tider ogs billig, og farlig.. Hvad bliver det næste mon ik? :b Men haha tak da! smiley Elsker blå!

    Tina: Jeg syntes ogs 100 % folk må være som de vil! Så længe det ikke får konsekvenser for andre. Jeg blander mig ikke i folks ting, og forventer nok ogs at de blander sig uden om mine. Folk må egenlig gerne kommentere, så længe det er pænt, eller på en pæn og fornuftig måde, men sådan som hende damen gjorde idag, det irriterede mig lidt.

    Åh jeg alle de konsekvenser der er ved, piercinger, hårfarvning osv.. Jeg er heldigvis ikke typen der gider arbejde i butik - og lign. - men satser på staldarbejde smiley

    Mange tak! Min far er en god fotograf smiley


  • #49   2. jul 2013 HAHA OMG DD! Hvor sødt! smiley
    Hey jeg fik ikke lov til at røre den smiley Spurgte så heller ikke men altså.. smiley

    Sascha: Hvis du kan bære sort, burde du ogs kunne med den mørkerøde! Jeg har selv haft begge dele, og de ligger tæt på hinanden smiley

    Meget dyrt -.- Det er helt vildt sys jeg! :0


  • #50   2. jul 2013 Gaaah, det er Sacha* xD. Uden S i midten. Haha, har for 20 minutter siden eller sådan noget oprettet et emne om hvornår folk lærer det.. LOL xD.

    Tror jeg har brug for photoshop eller sådan noget, så man kan forsøge at få et billede af hvordan det vil se ud. Tør ikke bare farve det xD.

    Mega! Aner heller ikke hvor knægten fik pengene fra oo. Men, det var virkelig fedt da det var nyfarvet! Nu er det bare.. Fesen grøn..


  • #51   2. jul 2013 Nårh ja! Jeg skriver altid bare tingene sådan jeg tror det staves :b

    Det er altid bedst når det er nyfarvet! smiley Jeg hader ogs at have den samme farve for længe af gange, netop ogs fordi den bliver fesen efter noget tid :b


  • #52   2. jul 2013 Men helt ærligt.....



    I kan sgi da ikke vise de farver frem uden at fortælle hvor man køber dem smiley

    Jeg synes det er fede farver og jeg kan godt lide, når folk har mod på at være anderledes. Jeg har selv haft alverdens hårfarver før i tiden, men er faldet til ro med den jeg har. Har måske også lidt med min alder at gøre smiley Men den er stadig laaaangt fra min naturlige hårfarve - havde jeg den, ville jeg gå i ét med væggen smiley

    Piercinger og tusser er skønne - har selv begge dele og vil gerne have flere smiley


  • #53   2. jul 2013 Jeg synes, det må være op til folk selv, hvordan de vil se ud, det kan jeg ikke hidse mig op over smiley Men jeg indrømmer, at jeg hverken er til piercinger eller "anderledes" hårfarver. Til gengæld elsker jeg tatoveringer, og har selv 4 (snart 5), og det er der jo også nogen, der synes, er grimt. F.eks min mor, som slet ikke mener, sådan noget hører til på en kvinde smiley Jeg er dog fuldstændig ligeglad med, hvad andre synes, det er jo min krop smiley Og nå ja - så er jeg også gråhåret, og har været det siden jeg var i 20´erne. Jeg har i mange år farvet det, men besluttede for ½ år siden, at nu skulle det bare have lov at være, som det er - gråt. Det er der godt nok mange, der ikkeforstår - for gråhåret = gammel, og hvem vil være det? smiley

  • #54   2. jul 2013 Jeg må indrømme at det første jeg tænker på når jeg ser dit hår er sådan en af de der favrrige parykker man kan købe til udklædning smiley

    Og jo det da meget sjovt.. men kunne dog ikke selv finde på det smiley
    er glad for mit lyse hår så det beholder jeg. men jeg beundrer da nogle mennesker gør det. smiley

    Ang. det med farligt?
    Hvis du gik med stort pigge halbånd og 5 cm bred sort makeup under øjnende kunne jeg se ideen i at du så farlig ud? men ellers ikke :p`?


  • #56   2. jul 2013 Tror måske du har hørt det, på en anden måde, end det var ment.
    Den lille dreng har måske været bange eller forskrækket - no offence - og så tror jeg det er en meget normal, anerkendende reaktion fra morens side at sætte ord på den følelse, drengen måske har haft. Hun kunne måske ha' sagt "det ser farligt ud" i stedet for "hun er farlig." Men det er jo så en svipser.

    Næste gang, kan du jo spørge, hvad der bliver ment, istedet for at springe til konklusioner. Hun har garanteret ikke ment noget personligt med det.


  • #57   2. jul 2013 Jeg synes på ingen måde det er ok, at folk komme med grimme udtalelser om andres udseende! Jeg har selv knald/neon orange hår, og det får jeg godt nok også nogen grimme kommentarer med på vejen om. Hørte endda en mor sige til sin pige "se, det er sådan en type du aldrig må blive venner med" undskyld, men hvad bilder folk sig ind? Oplever også tit at folk kommer med en spydig kommentar, når de er sikre på at jeg kan høre det. Jeg tænker bare, hvad går der dog af folk? Hvis man skal sige noget negativt, så gå da uden for min hørevidde, alt andet er respektløst.
    JEG synes det er en super flot hårfarve du har! Og forstå mig ret, så synes jeg det er fedt at pæne piger begynder at farve håret i forskellige farver, i stedet for at der nærmest kun tilhørte emo/punk scenen.


  • #59   2. jul 2013 Lykke

    Jeg går imod jura (advokat), det holder mit udseende mig ikke tilbage med smiley


  • #60   2. jul 2013 Jeg vil sige at denne form for diskriminering sker EVERY SINGLE DAY for mig.. jeg er nemlig handicappet og det kan ses.. børn bliver utrygge.. fok vil ikke give hænder, (jeg mangler noget af fingrene) og mange pegefingre, kommentare der hviskes, mens andre er mere åbne og spørg, hvad er der sket.. nogle begynder endda at græde og synes at det er synd.. i forvejen, er jeg lidt anderledes.. først sort, så blond, så rød, så en mellem ting.. massere af "tunge" smykker.. og ja jeg har endelig lært at handicappet er en del af mig.. jeg har min hund, der hel og ikke er helt normal, og det samme gælder hesten - i stalden bliver der altid sagt her er plads til alle de skæve væsner der ikke passer ned i samfundets firkantede kasser.. og sjovt nok er der plads til alle.. jeg har lige været i praktik et sted, læren synes ikke at jeg skulle sige til børnene at jeg var som jeg var.. men heldigvis stod jeg fast, fik kort fortalt børnene om mit handicap og i løbet af 10 minutter var det accepteret, og ingen gjorde grin med at jeg ikke altid kunne holde på kridtet.. hvor i mod, de andre ( en med briller, og en med meget dårlig håndskrift) blev sagt i mod, af de små kære børn lidt alla "du kan selv lave de lektier".. men sjovt nok var der en anden respekt når der blev talt til mig.. jeg tror at det blandt andet er derfor jeg bliver lærer, jeg vil ændre samfundets syn på det at være handicappet eller skæv, om det er højde, anderledes tøj, farvet hår, kropsudsmykning eller andet så skal der altså være plads til det i det danske samfund, vi er jo trodsalt ikke blevet en konkurrence stat endenu..

    HURRA for alle jer der vælger at være anderledes, det gør at der blivet kigget lidt mindre på alle os som ikke selv har valgt det smiley (dette er en positiv kommentar, bare så det ikke misforståes )


  • #61   3. jul 2013 Så er der så min mor som blev stoppet før flere gang af politiet, pga. hendes bil var prikket.. 2 gange er hun blevet kørt efter bare for at blive fortalt at de synes det var en sjov bil(politiet altså).. Godt så smiley haha!

  • #62   3. jul 2013 Jeg får voksne til at gå en stor bue udenom og deres børn til at græde.. Og ja, folk glor og kommenterer, jeg vælger bare at totalt lade som om at jeg slet ikke kan hverken se eller høre dem.. Og dem der vælger at slå på mig, trækker hurtigt tilbage til deres venner, for jeg slår igen.

    Og så er der dem der synes jeg ser cool ud.. Dem vælger jeg pænt at svare, mens resten kan rende og skride, jeg ændrer mig så absolut ikke for nogen og deres mening rager mig en papand smiley



    profilbillede
  • #63   3. jul 2013 Stine

    Må keg spørge hvad dit handicap er?


  • #64   3. jul 2013 Melanie: Håber ikke, du misforstår mit spørgsmål - men tænker på: hvad er det, der gør, du vælger et udseende, der er så særpræget? Jeg blev lige lidt forskrækket, da jeg så billedet smiley

  • #65   3. jul 2013 DD: Det har Stine skrevet i sit indlæg: hun mangler noget af fingrene.

  • #66   3. jul 2013 Jeg tror ikke man skal farve sit hår blåt hvis man ikke kan lide opmærksomhed.
    Selv har jeg en veninde som har haft sort, blåt, lyserødt og orange hår og hun havde intet imod opmærksomheden, men jeg tror aldrig rigtig at man kan forvente at folk ikke lægger ekstra meget mærke til en. At de så synes det ligefrem er "farligt" er vel deres egen holdning til det, eller som i eksemplet, for at lære deres børn ikke at omgås dem folk med blåt hår, selvom det i sidste ende ikke er nødvendigt da du måske (kender dig ikke ;)) er en rar person alligevel. Nok noget af det samme som når nogle folk tager afstand til tatoverede mennesker smiley


  • #67   3. jul 2013 ja DD self må du da det.. jeg mangler noget af nogle fingre og tær, hverken højre hofte, knæ eller ankel virker.. mit højre ben og fod er mindre end venstre ben og fod så jeg halter.. hvilket også betyder at ryggen er blevet skæv.. jeg har to store ar, et køre hele vejen rundt om anklen, og et køre oppe fra midten af låret og fortsætter ned over knæet og slutter under knæet.. desuden er mit knæ rundt og ikke firkantet som alle andre knæ

  • #68   3. jul 2013 Jeanne - Ganske enkelt fordi jeg godt kan lide at se ekstrem ud.. Jeg kan godt lide et alien agtigt look smiley

    Det er ikke anderledes end folk der går i det tøj alle andre går i fordi, de kan lide det.. Jeg er bare stik modsat end de almindelige og naturlige smiley


  • #69   3. jul 2013 *Melanie Divine*: Jeg har ikke helt luret.... hvad er det du har gjort ved dine øjne? smiley

  • #70   3. jul 2013 Jeanne

    Det kunne jeg læse, men kunne også læse der var mere som ikke stod der.

    Stine
    Det er jeg ked af at høre smiley Hvad hedder dette handicap?
    Hvordan med ridning?


  • #71   3. jul 2013 Maria - Det er sclera linser smiley Altså linser der dækker hele øjet smiley

  • #72   3. jul 2013 Det tyrkiske hår klæder dig helt utroligt godt! Super fed sommerfarve!:-)

    Jeg havde en gang klistret en masse af de der plastik hjerte diamanter i hele fjæset. Så kommer vi hjem og så er der en familie der står og glor på mig. Det eneste jeg gjorde var at råbe " jeg ved godt jeg er lækker"
    Sådan som folk er nu til dags føj!

    Vi skal alle gå i det samme tøj ellers er man mærkelig, man skal have det samme hår ellers er man mærkelig.

    Men dit hår er virkelig så smukt!:-)


  • #73   3. jul 2013 Flot hår! Jeg har altid ønsket at få blåt hår, men har aldrig fundet en blå hårfarve i butikkerne.

    Spurgte engang min frisør, men hun havde ikke blå farve.

    Men ja, det kunne da godt være, men skulle gøre noget lidt ekstremt ved sit hår.

    Jeg ser alm. skandinavisk ud - dvs. røvkedelig. Så håret er næsten eneste mulighed for at lave noget "sjovt".


  • #74   3. jul 2013 *Melanie Divine* Arh okay smiley Har aldrig hørt om dem før - kun de, der dækker iris og har farver/smileyansigt/dyreøjne eller hvad de nu har smiley

  • #76   3. jul 2013 Takker for de søde kommentarer alle sammen! smiley

    Equus Academicus:

    Hun kommer gående, viger lidt til siden, og stirre skeptisk og meget 'syrt' på mig, og så siger hun * Se hun har blår hår, hun er farlig *.. Jeg tror nu hun mente hvad hun sagde smiley Det kan godt være jeg er 'sprunget til konklusionen', men på den anden side kunne hun bare lade vær med at fyre sådan en kommentar af, imens jeg hører det eller bare helt lade vær med det smiley


  • #77   3. jul 2013 Du for nice, Tissel! Fuck andres mening, bare du er glad! smiley

  • #78   3. jul 2013 Du for nice, Tissel! Fuck andres mening, bare du er glad! smiley

  • #79   3. jul 2013 Lidt sjovt i går, så skulle jeg over og handle.. Der står så en gruppe drenge lidt ven siden af indgangen til butikken, lidt bag et hjørne.. Og jeg er jo ikke svært at se, så da jeg kommer nærmere kører de deres cykler frem, og står egentlig bare og glor på mig.. Kunne ikke lade vær med at grine af dem, for det var nu nogen sjove ansigter de lavede smiley

  • #80   3. jul 2013 Åh, takker And! smiley

  • #81   3. jul 2013 du skal ikke være ked af noget DD smiley jeg har trodsalt et godt liv.. det hedder ikke noget, man har ikke et navn for det.. det med knæet er jeg den eneste i skandinavien, tyskland, england og usa der har.. en anden mangler tær og fingre som er medfødt.. det giver jo nogle problemer under ridning.. men samtidig er det også terapi.. helt basalt fungere højre side ikke og kan ikke bruges særligt meget under ridning.. alligevel mener rideskolen (hvor jeg får god kvalificeret undervisning som også tager hensyn til mit handicap men samtidig springer man ikke over hvor gærdet er lavest) at jeg spilder tiden ved at ride hos dem, bla fordi de ikke pt har heste der kan gå højere end max Lb..

  • #82   3. jul 2013 Jeg synes sgu dit hår er awesome ! Tør desværre ikke selv kaste mig ud i lign. smiley

    Min og forkortelser smiley *sukker*


  • #83   4. jul 2013 Melle (haha Melanie) du for vild smiley

  • #84   4. jul 2013 Jeg bliver ikke så tit mødt af underlige blikke eller kommentarer og dem jeg har mødt, har stort set altid været positive smiley Det var især da jeg havde lyserødt hår og en ekstra piercing, så var det lidt sjovt at små piger(generelt) var lidt forelskede i ens prinsessehår smiley Nu har jeg kun en ring i næsen, store huller i ørerne og undercut i brun.

    Jeg synes det er dårlig stil at folk bliver så forargede over ANDRES påklædning. Eller i nogle tilfælde.. For hvis det er unge piger(børn) der render rundt i lårkort og nedringede bluser med deres iphones, guccitasker og chihuahua hunde, så forstår jeg da godt at man tænker sit.
    Men når folk render rundt med en anderledes hårfarve, en piercing, en tatovering og ikke decideret giver folk noget grundlag for at tro der er "noget galt med én", så skal de lade være.

    Jeg fik engang at vide, af en ældre dame, at hun ville ønske hendes barnebarn så mere ud som mig - og det var i min vilde periode hvor jeg eftersigende skulle have lignet "Pippi på syre".

    Men ja, jeg er efterhånden lidt ligeglad, hvad folk mener om mig er oftest ligegyldigt, med mindre det er mine venner eller nogen jeg holder af smiley


  • #85   4. jul 2013 Sissel: du er da ikke seriøst 52 år vel?:-)du ligner altså en i 20'erne!:-)

  • #86   4. jul 2013 Har også flere gange gået på gaden eller stået i kø i en butik hvor folk har grint af mig eller min tøjstil hvor jeg bare vender mig om og så får de da lige himmel blikket! smiley

  • #87   4. jul 2013 Sissel

    HAHAHAHAHHAHAHA du ligner en i 20'erne så fik du den, så kan du dælme lære det, nu har du ingen ret til at kalde mig gammel mere!!! hahahaha


  • #88   4. jul 2013 Kunne hende moderen ikke have sagt det i sjov? smiley altså sådan lidt ironisk-agtigt...

  • #89   4. jul 2013 DD: du er gammel, sådan er det bare, sorry to say... smiley

    Maria: Nah, tror jeg ikke. Sådan som hendes fjæs og kropssprog så ud, så lignede hun en der var mere sur, skeptisk og 'foraget' over mig smiley

    Clara: Åh ikke heeeelt 52 :b


  • #90   4. jul 2013 Sachaognatascha- der findes en app hvor du kan se hvordan dit hår bliver vis du farver det i en eller anden farve! smiley

    Har i langtid gerne vil have enten mint farvet hår pestil farve lilla eller pestil lilla! Mennnn min mor siger vent til du bliver 18 år mennnnn andre " normale" farver er fine! smiley

    Synes også min hårfarve (hårfarver) er mærkelige


  • #92   6. jul 2013 Sejt at i tør at være anderledes! smiley
    Det kunne jeg godt lære noget af..


  • #93   6. jul 2013 Freja M - Min krop er et tomt lærred som jeg godt kan lide at udsmykke. Derfor har jeg piercinger og tatoveringer.. Jeg har efter min mening ikke nok, så det kommer meget mere til.. Jeg prøver ikke at fremstå smart eller hård, jeg kan ganske enkelt bare godt lide den form for udsmykning, ligesom jeg godt kan lide at eksperimentere med makeup og bruge meget af det. Jeg gider bare ikke det naturlige look, fordi det ikke passer til mig. Jeg har ikke noget at gemme mig for. Hvis jeg ville gemme mig, så lignede jeg alle andre smiley

  • #94   6. jul 2013 Melanie - You said it. Jeg er dybt enig og det er også grunden til at jeg render rundt med piercinger og venter inderligt på at kunne blive tusset.

  • #96   7. jul 2013 Freja - Hvordan er man naturligt anderledes?

    Du kan ikke være unik i denne verden, du vil altid få inspiration fra nogle og nogle vil få inspiration fra dig.. Jeg prøver ikke at skille mig ud, for hver en pris.. Jeg kan bare godt lide den stil jeg har.. Og selvom alle lige pludselig så sådan ud, så ville jeg stadig have min stil.. Ja, jeg har veninder med en stil meget lignende min egen..

    Jeg er fair med at folk ikke bryder sig om min stil. Det ville være så kedeligt hvis vi alle var ens smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #98   7. jul 2013 Jeg har helt kort hår (vel 1 1/2 cm) og havde en lidt sjov oplevelse forleden, da jeg ventede på toget.

    En lidt udviklingshæmmet kører forbi i sit køretøj - ved ikke, hvad de hedder, men de bliver nogengange kaldt for spasser jeeps. Nå, men han siger så hej, hvilket jeg også gør, hvorefter han så udbryder: "DU ER DA BLEVET KORTKLIPPET" og jeg så svarer: "ja det er jeg"

    Skal siges, jeg ikke kendte ham og aldrig har set ham før. smiley


  • #99   7. jul 2013 Freja - Jeg føler mig ikke kritiseret, jeg spørger bare ind til dine udtalelser smiley Ikke fordi jeg skal være enig med dig, for det kan jeg sagtens se at jeg ikke bliver.. Vi har vel gang i en debat, ikke?

    Jeg har et ekstremt kunstigt ydre.. Det er det look jeg går efter.. Det er det look jeg kan lide og synes er fedt.. Jeg gemmer mig ikke bag noget som helst. Jeg bliver bare lidt ærgerlig over at folk har den opfattelse, at folk med et kunstigt ydre har lavt selvværd og tager "en maske på". Det passer altså ikke :b


  • #100   7. jul 2013 Mennesker er flokdyr og dermed generelt ikke gode til at håndtere de, som skiller sig ud fra flokken/mængden. Sådan er det vist for de fleste flokdyr, også i naturen. smiley

    Jeg er selv en af dem, som ofte bliver kategoriseret som "outsider"... Ikke så meget pga. mit udseende, omend folk sjældent har den store forståelse for, at jeg vælger at bruge mine penge på dyrene frem for mig selv, hvilket betyder, at jeg ikke lige er i besiddelse af det nyeste, smarteste tøj osv., men mere pga. mine interesser og min væremåde. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvor svært det ind imellem kan føles at være anderledes... også selv om jeg uden at blinke står ved, hvem jeg er, og ikke gider lave fuldstændigt om på mig selv for at få andre til at kunne lide mig.

    For så vidt angår dit turkisfarvede hår, TS, så synes jeg faktisk, det er spændende og anderledes. Nok ikke lige et vovestykke, jeg selv ville kaste mig ud i, men jeg synes, det er modigt gjort. smiley


  • #101   8. jul 2013 Nu har jeg ikke læst hele tråden sååå...
    Synes det er sejt at folk gør med deres udseende som det passer dem og er ligeglade med andres mening! smiley
    Selv har jeg en meget farverig tøjstil, men sommerens mode har gjort den til ret meget "mainstream" hvor den før vidst godt kunne betegnes som "hipster". På alle andre punkter er jeg nok normal: ikke farvet hår eller noget.

    Men apropo hår, så er jeg naturligt rødhåret, og elsker min hårfarve, og vil derfor aldrig farve det!
    Men trods det at jeg elsker det så kan det også være en forbandelse...
    Jeg kan ikke gøre for min hårfarve men jeg har konstant hele mit liv hørt på (ondsindede) "ginger" jokes. Og det gør ondt, også når det er noget ens venner fyrer af for sjov. Også selvom man godt ved at det er latterligt. Det har i hvert fald fået mig til at bryde sammen mere end en gang.
    Så misunder jer der bare kan farve jeres hår en anden farve og så bare pisse på andres meninger fordi det var jeres eget valg smiley Det er svært at være ligeglad når det er medfødt, selvom man ellers godt kan lide sin hårfarve. smiley

    Så synes fandme at det var unfair gjort af hende damen! Og jeg kan godt lide dit tyrkise hår! Det er mega nice, sejt gået smiley

    <b> men synes virkelig at folk burde stoppe deres pisseirrirende kommentarer om andres folks udseende, bare fordi man er lidt anderledes! Og drop også lige ginger og blondine kommentarerne. For det er fandme ikke sjovt at få at vide at man ikke har nogen sjæl. </b>


  • #103   8. jul 2013 Lyserødt hår er utroligt pænt, men ufatteligt svært at holde ved lige.. Jeg savner dog mit lyserøde hår. Jeg kunne godt overveje at afblege det hele og farve det lyserødt igen smiley

  • #104   8. jul 2013 vil vildt gerne have pastel lilla, lyserød eller blå hår farve! smiley

  • #105   8. jul 2013 Jeg vil ogs ha lyserød.. Og lilla, og mere blåt :b Og rød igen smiley

  • #106   8. jul 2013 Jeg vil gerne have det her hår, piv! http://cdn.honestlywtf.com/wp-content/uploads/2010/09/fishtail6.jpg

  • #107   13. jul 2013 Sissel:
    Jeg er begyndt at gå efter et slogan da jeg selv blev drillet lidt med mit år engang var MEGET Blondine hvid...

    Det var noget der gik mig meget på, og min dejlige kæreste, (har mange sjove billeder/historie af ham) men han gav mig en godt slogan til livet som lyder

    "Mit liv, Mine regler, Mine konsekvenser"

    I shit you not! Da jeg begyndt at sige det til folk, hvis de kommenterede mit hår, så fik jeg sgu kommentaren: Netop, men de gør ikke grin af dig fordi du grim eller lign. det fordi de misunder for fordi du tør - Som du selv sagde du kender nogen der næsten ikke tør!

    Aller sidst: Der ikke noget der hedder "At være normal" Alle er normale, på sin måde!


  • #108   13. jul 2013 Katrine, tak for en fed ide, tror sgu lige jeg skal vise frisøren det smiley



Kommentér på:
At være anderledes er farligt!

Annonce