{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Trends i heste verden, tænker du over det? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Er I bevidste om at Jeres (ikke alle, men mange) valg ift mærker indenfor diverse, følger det der er moderne for tiden? Altså at I er med på "moden"? smiley Jeg lægger i hvert fald mærke til (mest på foder fronten, da det er der jeg "er med"/følger med på nye produkter) hvem der er "moderne" og hvem der mere følger sine egne veje (og intet galt i noget af det! Bare en interessant observation fra min side af, så derfor ville jeg høre med Jer om der var nogle der var bevidste om det selv)
Så følger du moden eller går du dine egne veje? smiley
Og hvilke mærker køber du i dag, og gjorde for et halvt-helt år siden? smiley

Mvh TT


Kommentarer på:  Trends i heste verden, tænker du over det?
  • #1   3. nov 2018 Jeg er ret umoderne. Jeg synes stadig en gammel passier uden støtte er den bedste sadel ever, jeg fodrer med det der virker for os (Og det har hverken være brogården eller andre af de meget trendy mærker) osv.
    Jeg betaler gerne for kvalitet, men gider ikke betale dobbelt pris alene for navnet. Min erfaring er, at flere af de mærker, der er meget in nu, faktisk har ret ringe pasform og/eller kvaliteten matcher ikke prisen.


  • #3   3. nov 2018 Jeg følger nok rimeligt meget moden indenfor udstyr til mig og mine heste. Men tror også dette skyldes, at der er et begrænset antal mærker der laver udstyr til islændere af god kvalitet. Og må da også indrømme at det spiller ind hvad jeg synes er pænest. For nyligt har jeg købt udstyr fra Hrimnir og Karlslund. Det er også de mærker jeg købte fra for 1/2 - 1 år siden, men hvis man går længere tilbage har jeg også købt en del fra topreiter.

    Mht foder har jeg ingen ide om jeg følger en mode, der køber jeg bare det mærke de nu har hos min lokale foderforhandler, tit brogaarden og Blur hors. Har dog bestilt nogle urtefarm tilskud, ved ikke om det er mode?


  • #4   3. nov 2018 Om jeg følger moden, for at være ærlig der ved jeg ikke er klap om. Jeg ved ikke hvilke mærker der er moderne inde for hesteverden. - og det kunne heller ikke interessere mig mindre.

    Jeg køber de ting JEG synes om, har bare aldrig fattet pointen om at man skal købe noget, fordi nogle andre synes at man skal se ud på en bestem måde.


  • #5   3. nov 2018 jeg går min helt egen vej. Jeg elsker alt fra renæssancen og ned, og Det er mit udstyr præget af så det meste er håndlavet smiley

    foder bruger jeg bare det der virker. min hest er meget nøjsom og lever mest på hø og græs smiley


  • #6   3. nov 2018 Følger på ingen måde med i, hvad der er nyt og smart, og er også uhyggeligt ligeglad. smiley Kan ikke engang huske hvornår jeg sidst har købt udstyr.. Køber faktisk kun foder, og får serviceret af smed og dyrlæge.. smiley

  • #7   3. nov 2018 Gør det som virker her :b. Kan godt prøve nye produkter osv, men ender næsten altid med at hoppe tilbage på det gamle.

  • #8   3. nov 2018 Jeg er uhyggeligt meget ikke med på mode og trends - hverken når det gælder mine heste eller mig selv.

    Foder kan jeg godt kigge på, men vender alligevel tilbage til det jeg plejer at bruge.

    Udstyr går det helt galt med - jeg NÆGTER at betale 7-800 kr for et underlag. Og jeg har forelsket mig i nogle gamacher fra HG, som jeg har i sort og hvid og that’s that.
    SD trenser synes jeg er flotte - og elsker dem endnu mere, når man kan få forrige års flotte trense på tilbud til 300 kr smiley

    Heldigvis har jeg hestene hjemme, så ser jo heller ikke hvad andre kører af udstyrsræs smiley
    Men selv da jeg for 12-15 år siden havde hest stående på ridecenter, og alt og alle skulle bruge de der stribede gul/sort/rød uldtæpper, der forargede jeg hele stalden ved at gå ud i Jysk og købe det LÆKKRESTE dueblå tykke uldtæppe, og sy halesnor i. Og det kunne jeg såmænd nok også finde på den dag i dag - så det ligger nok bare til mig at være sådan smiley

    Mvh Charlotte


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   3. nov 2018 er det ikke kun børn der tror at mærker er moderne, og køber ud fra mærker, og ikke genstanden??

    det troede jeg faktisk.

    jeg troede heller ikke at foder var moderne - men at npget foder på markedet bare er mere eftertragtet end andet, grundet indhold og pris.


  • #10   3. nov 2018 Det, som er moderne, kan du finde i butikkerne.

    Jeg køber i en håndfuld butikker, fordi jeg vil røre fysisk, ikke købe via nettet. Butikkerne er valgt efter ekspedienternes faglighed. Inden for western kan jeg dog finde på at skrive til Højbo Ranch - Lene derfra løser et problem for mig, hver gang jeg taler med hende - så hende holder jeg fast i!

    Og hvis x mærker er moderne og derfor i butikkerne, så er det jo det jeg har i butiksudvalget. Det giver en sandsynlighed for at det jeg køber.

    Men.. Nej...
    Jeg tror ikke, at jeg køber ting pga modeluner.
    Jeg rider western. Der er paint, quarter Og evt appaloosa det eneste, der duer. Jeg har en palomino / traver blanding...
    Wades sadler er ret populære i visse kredse, især med koarbejde. Jeg har en gammel circle y af trail type.
    Jeg har omhyggeligt købt det hovedtøj med mindst glimmer. (tingeltangel er det helt store i western!)
    Jeg rider i karlslunde islænder bukser og elsker overtøj fra stierna.
    Hvorfor? Fordi det virker for mig.

    Nåja, og så er pleasure det som rides mest i dansk western, dernæst trail.

    Jeg vil ud, når det er lyst igen. Masser af ture.
    Og så lege med trail og kalve...?


  • #11   3. nov 2018 Jeg er ret ligeglad med hvad der er mode nu, men da jeg red islænder gik jeg ok meget op i det. Ville ride med de samme ting som de andre og gå i de samme mærker ridetøj.

    Den trend jeg har lagt mærke til mest, er nok bid-trenden. Jeg synes den fylder utrolig meget. Det startede med at alle hestene gik helt fint på 2-delte/3-delte bid.

    Men så kom Bombers biddet (eksploderede med popularitet hos islænderryttere, og jeg hoppede også med på moden)! Og så kunne ingen heste lige pludselig gå med normale bid længere.

    Bagefter kom Myler biddet. Så kunne ingen heste gå med Bombers eller normale længere, og deres heste kunne KUN fungere med Myler.

    Men men men så blev baucher-biddet populært! Så var der pludselig ingen heste der kunne gå med andre bid ind det, fordi det havde et smart ophæng.

    Desværre var dét bid heller ikke godt nok, for ind kom Danish Guard! Det bedste bid til dato, fuldstændig innovativt og vendte op og ned på verdenen. Var du en god hesteejer, så gav du din hest dét bid på.

    Og nu ser jeg, i islænderverdenen mest, at der er kommet endnu et nyt bid. Det ligner et normalt trensebid, bortset fra at bidringen er mere end dobbelt så stor som normalt, af en eller anden smart innovativ grund (spoiler, det ser virkelig ikke særlig pænt ud).

    Og forleden læste jeg på Facebook, at en reklamerede i en gruppe for PeeWee biddet. Et bid som på magisk vis kan gå imod fysikkens love og svæve i hestens mund, og det skulle så åbenbart være rart for hesten, selvom det lidt annullere hele ideen om at hesten skal søge frem til biddet.

    Jeg har nok redet omkring 150 forskellige heste. Jeg tror ikke én eneste af dem, ikke fungerede på et helt normalt 3-delt/2-delt enten med løse ringe eller mufferinge, eller kunne komme til at fungere på det.
    De gange jeg har oplevet, at hesten var irriteret over sådanne bid, handlede det om at selve størrelsen på biddet var forkert eller at biddet ikke sad højt nok. Eller også handlede det om hestens tænder eller noget så simpelt som rytterens hånd/ridning.
    Jeg synes bare det er sjovt at se hvordan folk skynder sig, at købe de nye slags bid der kommer og stoler mere på sælgeren af biddet end deres egen hest, som fungerer fint på det den allerede går med... smiley


  • #13   3. nov 2018 Om jeg følger moden ved jeg ikke, men jeg er ret bevidst om hvilke mærker jeg køber, dog gerne en ældre model hvis den er billigere smiley
    Jeg fodrer med Brogaarden, fordi det virker. Det er ret dyrt, og jeg har flere gange overvejet at prøve Aveve, Duvill eller andre nyere mærker, men omvendt ved jeg også hvad der virker.
    I forhold til dækkener har jeg snart købt alt for mange billige dækkener som alligevel ikke passer optimalt, så nu hedder hele sortimentet Bucas. Sadler kører jeg også samme mærke, fordi det passer rigtig godt til mig, og heldigvis også hestene.
    Og så er jeg rigtig glad for Ariat, så selvom det er dyrt har jeg både korte og lange støvler, jakke og diverse trøjer. Til gengæld holder det længe smiley


  • #14   3. nov 2018 Jeg er ikke med på moden, nej, jeg kigger på min hest og "prøver" mig frem - hvad foder angår - udstyr - ja der kigger jeg udelukkende på hvad der ser godt ud på min hest - ridning - der hopper jeg ikke med - for jeg ved hvad jeg selv vil ride og det kan ingen ændre på smiley

  • #15   3. nov 2018 Jeg gør ikke. Det er oftest af en af to grunde: Enten har jeg ikke råd eller også er moden ikke min smag.
    Jeg er ikke til det vilde bling, så jeg har svært ved at finde trenser jeg kan lide. Sådan har jeg det også med et par andre ting.
    Jeg har længe ikke selv skulle købe udstyr til hest og så har jeg jo bare føjet ejeren og derudover ikke syntes jeg har haft råd til det der smarte underlag. Det koster oftest kassen.

    Jeg er faktisk pænt træt af moden, for jeg synes længe det har været et problem at jeg ikke kan handle i de lokale udstyrsforretninger, fordi de kun har æ mærkevarer og ikke noget billigt "discount" til os der bare lige skal have et underlag for ikke at svine sadlen til. Eller har brug for et par ridebukser, men ikke vil betale knap 1000 kr for de fine moderne tights med mærker. Det var som om det var nemmere tidligere.


  • #16   3. nov 2018 Men jeg synes ofte jeg har set moden med underlag, gamacher, bid-typer, og sådan noget.

    Nu er jeg rendt i en hel anden udfordring i forhold til mode. På det sidste har jeg skulle skaffe en del udstyr til shetlænder. Der er bare ikke de samme valgmuligheder smiley


  • #17   3. nov 2018 Ift udstyr så køber jeg det jeg synes er pænt smiley Jeg køber ikke fordi det har et mærke. Jeg er ret vild med Catago og Rbh fordi jeg synes det er pænt enkelt og alligevel pyntet smiley Hvis jeg fandt et billigere underlag som var ligeså pænt købte jeg gerne det. Det samme med ridebukser og tøj - der sværger jeg primært til Pikeur - fordi jeg stort set synes alt de laver er flot og lige mig. Jeg har købt bukser til billigere penge men stadig 7-900 kr men i vask og i brug fik jeg hængerøv fordi skindet blev blødt. Pikeur ved jeg holder og jeg føler mig skide godt tilpas i deres tøj. Men igen - ser jeg en vest, trøje osv i andet mærke jeg kan lige så køber jeg det.
    Jeg køber ikke noget fordi andre har det - MEN jeg kan godt gå og kigge på underlag, trenser osv og så efterhånden vende mig til en ny trend fx og så ændre mening til at synes det er flot. Sådan har jeg det med mode - da jeg var yngre var bukserne brede og pludselig blev de super smalle men jeg synes slet ikke det var pænt og kunne slet ikke se mig selv i sådan et par men efterhånden vænnede jeg mig til det og så var det jo egentlig pænt på alle andre og pludselig synes jeg også de klædte mig. Og sådan har jeg det også indenfor rideudstyr - i starten når et nyt mærke eller nye produkter kommer frem så kan jeg godt tænke det er unødvendigt eller ikke lige mig men når man så får det set ofte nok så kan jeg godt blive omvendt til at det er smart eller pænt alligevel smiley Men det handler på ingen måde om at det er in eller et bestemt mærke smiley Bare det er pengene værd og god kvalitet smiley


  • #18   3. nov 2018 Jeg tror det eneste med på moden jeg har været, var da jeg var heeelt fanatisk over Rider By Horse.
    Mit første udstyr, købt selv til Hope for mine fødselsdagspenge som 17 årig var et sæt i Flame - underlag + bandager som var skadede. IH hvor jeg rendte rundt og sagde jo, selvfølgelig brugte jeg RBH smiley . Jeg var så ked af at jeg ikke kunne skaffe en hut, så min mor fandt garn og stof i de farver, og lavede en matchende hut til mig, så det kunne matche.

    Nu køber jeg mest hvad der er pænt - og bare det matcher i farve, så er det nok ligemeget hvor det kommer fra.
    Det nuværende sæt er bordeaux rødt. Underlag købt et random sted på hingstekåring, hut har min mor lavet, og gamacher er fra RBH, købt på tilbud.
    Jeg har faktisk ikke brugt mit flame-sæt siden.. Jeg synes Hope er blevet meget mere voksen at se på i det bordeaux røde sæt smiley Men jeg er alligevel for glad for det..

    Jeg har dog svært ved at følge moden indenfor ridetøj.
    Æh. Jeg har et par oldgamle ridebukser jeg har kunnet passe siden jeg var 10, og ridestøvler bliver fornyet når de gamle går i stykker. Jeg har én trøje til mit flame-sæt, og det er faktisk en fodboldtrøje af en art, i den orange farve smiley
    Normalvis finder jeg nogle trøjer i skabet og smider over hovedet, bare noget som skal holde mig varm.

    Jeg vil ikke følge trends - hellere kigge på hvad der fungerer for Hope og jeg, også selvom det indimellem kræver kompromisser fra den ene eller anden side. Jeg vil gerne kunne købe aaaaaaalt det der dyre noget osv hvis pengene var til det- men hvis jeg kan finde billigere alternativ, som Hope er ligeså glad for, så vil jeg hellere det.

    Jeg må indrømme at jeg nok bliver mest vanedyr omkring Day & Carr & Martins. Jeg har en af de der show-shine spray ting, og jeg er faktisk begyndt at drømme om hele serien.. og det er ellers ikke ligefrem billigt i mine øjne smiley


  • #19   3. nov 2018 tror ikke jeg går så meget efter mærker, men jeg vil gerne købe ting af god kvalitet til en rimelig pris. Nogle gange betyder dette at jeg køber et mærke vare produkt. Jeg overvejer at købe en ghost bomløs sadel, da jeg ikke syntes jeg sider specielt godt i mine andre sadler. Jeg har da også købt et par RBH underlag da jeg syntes de er flotte.

  • #20   3. nov 2018 Lige med foder tænker jeg det kan være dumt at være med på trends. Der vil jeg hellere holde mig til det der fungerer og vente med at prøve noget til det har været på markedet i nogle år, så man er mere sikker på hvordan det fungerer. Man kan hurtigt ende op med noget skrammel af foder hvis man bare hopper med på det der lyder godt og lige er “moderne” smiley

  • #21   3. nov 2018 Jeg følger ikke moden på nogen måde. Nogle år køber jeg kun genbrug - både til dyr og mig selv - når modebranchen beslutter sig til at orange chiffon og brune piratbukser er in. Så er udvalget i butikkerne så langt fra min smag at jeg køber på nettet eller i genbrugsbutikker.
    Jeg ser det dog mere indenfor ridestile. For ca 10 år siden skulle alle ride bidløst, så var BBH det nye sort, og de sidste par år er det biomekanik der er det nye.
    Indenfor alle former for trends er det vigtigt at holde fast i sig selv, og ikke købe noget - ideologier eller mærker - bare fordi det er mode. Find noget der virker for din hest og dig, og glem moden (kender dog heldigvis ingen der kunne finde på at interessere sig for mode)


  • #22   3. nov 2018 går helt sikkert mine egne veje. og faktisk helt bevist
    går rigtig meget op i at kan få ting så billigt som muligt. elsker genbrugsbutikker, og elsker at købe brugt
    dog er jeg begyndt at købe AB dækner. af den simpel grund at det er billigere end at købe brugt. er totalt lige glad med hvilket mærke der bliver købt
    foder ja der springer jeg lidt rundt. ender dog oftes tilbage på korn/vitaminer. noget som jeg har brugt meget i de snart mange år jeg har hat hypperne. faktisk var det pga avleren at jeg begyndte
    hestene står også på halm. har prvøet mange andre ting, men syntes bare at halm er bedst


  • #23   3. nov 2018
    For mig og se er det naivt og tro at man ikke blive påvirket af mode ting.

    Det bliver alle - uanset om vi vil det eller ej og uanset om vi går ud og køber tingene promte, eller det bare efterlader et billed af et eller andet, at vi forbinder det med noget/nogen e.l

    Lige pt. så er Nordic Horse " The shit " hvad angår foder - det kan kurere alt og er fantastisk til alle. Før det kom til fra Kraftur fra Dangro det eneste der duede og som kunne fikse alt og længere tilbage var Horselux Easy det bedste da det kom ud.
    Jeg synes Nordic Horse er et spændende koncept, men lader "modedampen" gå af først.

    Hvad angår rideudstyr synes jeg Eskadron, PS Of Sweden og andre mærker er super fede - jeg gider bare ikke give nyprisen, så venter til det er på tilbud eller brugt. Men jeg køber det absolut fordi det jo har været på mode og derfor er blevet vist frem mere end andre mærker - hvis andre mærker var meget vist frem fx Imperial Riding, så var der nok også større tendens til at købe det.


  • #24   3. nov 2018 Krikken: eksponering er naturligvis altid en påvirkning, så på den måde har du ret, men forskellen -som jeg ser den - er hvorvidt man handler på det.
    Jeg gør ikke, og det er ikke naiv tankegang, men fakta; jeg ejer ikke et eneste stykke tøj der er på mode, eller et underlag af et "kendt" mærke.
    Ser jeg reklamer jeg ikke kan lide/firmaet opfører sig uetisk, så går jeg aktivt udenom dem (men Nestlé er nærmest umuligt at undgå), så på den måde påvirker mode og reklamer mig, men medfører ikke mersalg.


  • #25   3. nov 2018
    Jeg skal ha' set det nye program på DR1 - Manipulator.
    Vi tror vi ved en masse om os selv, vores handle måder og er klar over hvordan vi bliver manipuleret til at gøre, købe osv. forskellige ting. Det første program handler om løgn og hvordan vi mennesker påstår vi ikke lyver - og alligevel gør det konstant.

    Nå - sidespring, men det har for mig og se også noget og gøre med hele det her "mode" noget.


  • #26   3. nov 2018 Krikken: jeg har studeret og arbejdet med nudging og adfærdsdesign i mange år, så jeg er forberedt og ved at noget så basalt som at holde en varm kop kan påvirke dig, men lige her kan jeg sige med sikkerhed; jeg er bevidst om og modvirker aktivt den påvirkning der kommer fra mode og trends - og jeg tjekker mig selv ved at se om der er mærker eller modeting i mit ejerskab, så det er bakket op af empiri.
    Men generelt er jeg helt enig, og ift holdninger og kommunikation og andre mere "flydende" trends, der påvirkes jeg naturligvis også selvom jeg prøver at være kritisk og objektiv - det er bare kun muligt for det der ikke ligger i unknown unknown-feltet smiley


  • #27   3. nov 2018 Jeg er absolut ikke med på moden! smiley
    Jeg elsker det spanske udstyr og så er jeg også ret stor fan af westernudstyr, og ofte ender det med at blive blandet godt og grundigt smiley Men de har jo også fælles baggrund, så måske er det slet ikke så slemt.
    Derudover er jeg også ret glad for både det arabiske (og lignende, fx. indisk og pakistansk) udstur samt det østlige (russisk, mongolsk og turkmensk) udstyr.
    Ellers køber jeg det jeg synes er pænt, og det er som regel noget de færreste ellers køber, eller det som holder godt. Jeg er for eksempel helt vild med QHPs puff pads til almindelig træning selvom de (sikkert) er håbløst forældede - men de er så enkle!
    Jeg vil gerne have mit udstyr ret minimalistisk, men elegant. Mit næste projekt er at få et helt outfit (til hesten, selvfølgelig) i calada-skåret spansk udstyr. Fortøj, trense og evt. nogle tøjler. Stigremme kunne også være fedt smiley


  • #28   3. nov 2018 Jeg tror jeg er rimelig med på moden. Dog hænger det sammen med at jeg er kræsen med udstyr, og det jeg falder for, er dyre mærker/kvalitet. Det hænger sammen. Jeg bruger samme mærker. Jeg har mærker som er kendt for kvaliteten, men også prisen. Dyrt. Men når jeg er så kræsen, og ocd agtig, kan jeg ikke lade være. smiley Udseendet på udstyret og kvaliteten er hvad jeg køber efter. Har selvfølgelig også udstyr, som ikke er fra dyre mærker.

    Foder, der bruger jeg hvad hesten fungerer på. Pt. har jeg 3 heste, som alle får forskelligt foder. Det eneste de alle får, er samme lucerne. Ellers er det forskelligt, til forskellige behov.


  • #29   4. nov 2018 Krikken
    Synes bestemt ikke man er naiv hvis man mener at man ikke følger alle modetrends. Jeg har fx aldrig købt nogle af de foderprodukter du snakker om der. Mit foder har jeg valgt ved et tilfælde, fordi den stald jeg kort stod i, brugte det og det fungerede rigtig fint på min hest. Det er til at betale ift mængden osv, og jeg anede ikke om det var populært blandt andre da jeg valgte det. Havde aldrig hørt om det før smiley


  • #30   4. nov 2018 Ja og nej. Jeg køber ofte udstyr og tøj fra bestemte mærker, fordi jeg godt kan lide deres design og materiale. Det betyder dog ikke at jeg ikke kan købe noget der er billigere, for det gør jeg også, hvis jeg kan lide det. Jeg kan godt lide at se pæn ud og jeg kan godt lide at min hest har pænt udstyr på.

    Mht. foder, så får hesten det den fungerer på.


  • #31   5. nov 2018 Jeg tror jeg er så umoderne som jeg kan blive smiley

    Jeg rider stadigvæk rundt med Lami-Cell udstyr med den lille tegneseriehest på, til trods for at det er mange år siden jeg var ponyrytter - og det allerede den gang var gået af mode og svært at få fat på brugt (for butikkerne havde det ikke længere hverken fysisk eller på nettet). Disney underlag har jeg også stadigvæk.
    Jeg er dog blevet så moderne at jeg har købt mit første Alca-Pad for en måned siden (de er næsten heller ikke til at opdrive længere) - jeg kan godt lide designet uden alle mulige stropper, fordi det er nemt at hænge til tørre efter brug på en svedig hest.

    Foder køber jeg det der dækker hestenes behov ved den nærmeste forhandler - det er ikke ligefrem moderne, men det virker - og er til at betale smiley


  • #32   5. nov 2018 OK nu er jeg jo en halvgammel moster, der har redet i over 40 år. Jeg har oplevet mange trends gennem årene, noget er blevet, andet hurtigt forsvundet igen.

    Jeg er ret trofast mod nogle kvalitets ting, rider i Pikeur bukser, Cavallo støvler, og har også et par Ariat støvler, og det af den simple grund at det sidder godt på mig og har en god holdbarhed.
    Hesten har Eskadron gamacher eller PEI, Lemieux underlag og Rambo eller PEI dækken og så har han selvfølgelig også et Thermatex tumpe dækken....
    Alle vores ting er brune eller sorte.... Så på det punkt er jeg også ret kedelig.

    Jeg kan godt finde på at købe andre mærker, hvis jeg synes at det ser lækkert ud, men jeg er godt nok blevet skuffet nogle gange. FEKS med RBH gamacher og underlag.....


  • #33   5. nov 2018 Karin - Du er da ULTRA moderne i mine øjne smiley jeg rider rundt i gamle Hv Polo underlag, billige ridestøvler og har købt mine første dressur gamacher for et par måneder siden smiley

    Mvh TT


  • #34   5. nov 2018 Kan huske jeg var helt skudt i john whitaker pga af farve kombinationen..
    Rider by horse også, men efter alle fik det og ligefrem sad og holdt øje med deres kollektioner.. blev det kedeligt og de begyndte tilmed at slide på hesten. Desuden er det unødvendigt dyrt.

    Dog sys jeg at efter rbh kom frem kom der pludselig spark i de andre mærker og alle har faktisk mega flotte ting.
    Jeg har en god blanding af alle ting og det er det der passer mig bedst.

    MEN har altid syntes der var noget klassisk og stilet og kingsland og det bluver jeg nok ved med smiley


  • #35   5. nov 2018 Jeg har nærmest ikke ridetøj af billige mærker - udelukkende pga design og kvalitet. (Da jeg startede med at gå i Kingsland og Pikeur, var det altså moden der trækkede mig i den retning)
    Jeg gider simpelthen ikke købe billige ridebukser - da de ikke holder til mit brug. Et par neutrale pikeur ridebukser, kører på 4 år med dagligt brug hos mig.. smiley

    Jeg har lidt udstyr til hesten - Jeg går nok mere op i kvalitet, frem for at have meget udstyr (Jeg reelt syntes er ringe)

    2-3 underlag i bomuld (Hvilket er alt for svært af finde smiley ).
    En ordentlig trense (SD) - Mit bid er så rimelig dyrt, men det er det der fungere (Neun schule) ,
    Tilpasset sadel
    Så har han et par gamacher i sort, samt klokker.
    Dækkener er bukas, som det har været i maaaaange år - aldrig om det er gået i stykker.

    jeg kan dog fortælle at det er tydeligt at se på rideskole pigerne - især ponyryttere der er kæmpe fan af at blogge på fx. instagram. Det er meget almen, og se dem tage videoer af deres tøj og ligge stort fokus på hvad mærke de nu lige har på, eller hvor mange underlag de har i skabet. Der er en konkurrence nogle steder, blandt pigerne på en 12-17 år, og den ses tydeligt. (Og jeg har da selv været med på den, indtil man kom op i alderen og lærte hvad kvalitet reelt set er smiley )




  • #36   5. nov 2018 Både og, jeg køber det der fungerer for hesten og mig smiley

    Hesten går med Danish guard bid, SD-trense og Lemieux underlag og Prestige RP gjord. Men det er valgt pga funktionalitet og ikke pga mode. Biddet fordi det var det mest rolige og stabile jeg kunne finde. SD-trensen da det var den eneste trense med engelsk næsebånd, som jeg kunne finde til en ordentlig pris. Lemieux underlagene (har hele to stk smiley ) fordi de pt er de eneste underlag der bliver liggende hvor de skal, og så kan jeg godt lide at de ikke er fyldt med "bling". Og gjorden fordi jeg har en meget rund hest, det ikke har særlig meget gjordleje.

    Tilgengæld ejer jeg intet fra RBH, Scharf, PS of Sweden og hvad de ellers hedder. Og den eneste gang hesten har haft gamacher/bandager på, var da vi skulle til kåring for at hun ikke skulle skide på sine hvide ben smiley

    Vi modtager undervisning inden for BBH og centreret ridning, fordi jeg ikke bryder mig om den "moderne" dressur, og jeg godt kan lide nørderiet smiley

    Selvfølgelig kan man ikke undgå at blive påvirket af moden i en eller anden grad. Men jeg gider ikke købe noget hvor man udelukkende betaler for mærket smiley


Kommentér på:
Trends i heste verden, tænker du over det?

Annonce