{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Udstyr man bare ikke skiller sig af med? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja jeg er nok ikke den eneste der har noget udstyr jeg ikke bruger Pt. smiley men man skal jo en gang imellem rydde lidt op og ud af det. Det har jeg også gjort, men der er bare nogle ting jeg tænker er rart at beholde ift næste/ny hest osv..

Hvilke ting mener I man ikke sælger når man skal have/har flere heste?

Jeg har jo pt disse ting som jeg ikke umiddelbart har tænkt at sælge.. Men ville I måske sælge de? smiley

Lammeskinds underlag, korrektionsunderlag til at lægge i/fjerne pads, Kentaur York spring gjord, Kentaur York dressur gjord.

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr man bare ikke skiller sig af med? :-)
  • #1   9. sep 2019 Jeg sælger aldrig noget som helst smiley
    Alting kan bruges/genbruges af en anden hest.


  • #2   9. sep 2019 Jeg har ikke planer om at skille mig af med Aslan.

    Men, jeg vil gemme noget med affektionsværdi.
    Og for guds skyld ikke vaske det. Duft er så godt til at aktivere minder, det er ren neurobiologi og det virker.

    Jeg ville nok sælge ting EFTER jeg har købt næste hest, hvis jeg forventer at købe en hest til kort efter.
    Jeg forventer ikke at vide, hvilke udstyr den næste kan passe.

    Forventer jeg at være længe om at købe ny hest, vil jeg sælge mest muligt, hurtigst muligt - da udstyr der har været hengemt i et par år ofte er i elendig stand, når man hiver det frem bagefter.
    Dermed forventer jeg ikke at hengemte underlag kan genbruges =jeg vil alligevel købe nyt.


  • #3   9. sep 2019 Udstyret jeg har passer Rocky.. Dog med hans tendens til gjordkrampe så kommer jeg nok ikke til at bruge de gjorde på ham smiley så de passer i str til de andre str heste jeg skal have :') de er ej heller så gamle, og bliver plejet.. smiley
    Hvis du tænker ifb med Tindur, så beholder jeg kun hans underlag med hans navn på der skal være brugt af ham smiley

    Mvh TT


  • #4   9. sep 2019 Jeg sælger ting som jeg har købt en bedre udgave af, og derfor ikke bruger mere smiley Kan være bid i en ny udformning (køber bid der er pæne af udseende smiley ), underlag i en anden farve, pænere trense osv. Vi har nok 30 underlag liggense herhjemme, nogle fra min mors yngre dage, og det er jo helt urealistisk at bruge dem alle sammen. Vi bruger nok 5 eller 6, så de andre bliver solgt. Grimer og trækketove beholder vi altid, de går så nemt i stykker smiley Ligesom dækkener og tæpper hvis de har den rigtige størrelse.

  • #5   9. sep 2019 Jeg ryder jævnligt op i mit udstyr, sælger det der kan, og det der ikke kan ryger ud.

    Når man har haft flere heste gennem livet, så gemmer jeg nogle gange noget, for så efter nogle år, tage endelig stilling til hvad der skal ske med det.

    Jeg har et OS pandebånd med sten, det er købt lige da det blev "moderne" og er efterhånden 14 år, og bruges nu af den tredje hest - det glæder mig dagligt, at mine tidligere heste stadig er "lidt med".

    Men ellers har jeg en pæn samling af brugte gamacher, godt brugte grimer.......


  • #6   9. sep 2019 Jeg er generelt dårlig til at smide ud/sælge, selvom jeg køber nyt.
    Men der er én ting fra min gamle pony Dipsy, som jeg aldrig skiller mig af med. Og det er den grime han havde på første gang jeg så ham :).
    Den har så meget affektionsværdi for mig, så den hænger pænt på væggen i mit gamle værelse hjemme ved mine forældre.
    Det første underlag jeg så Natash med, bliver heller aldrig smidt ud eller solgt, selvom det ikke bruges mere :).


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   9. sep 2019 Jeg gider generelt ikke gemme ting jeg ikke bruger mere, så det blev solgt eller smidt ud.

    For mig er udstyr bare udstyr, så ligger det bare, jeg syntes det er grimt, eller det er slidt, så væk med det.

    Gad ikke gemme noget, for måske at kunne bruge det senere hen, så hellere købe nyt


  • #8   9. sep 2019 Jeg har meget - mega meget - men det eneste jeg aldrig sælger igen er min sadel - da den kan bruges til alle heste - og sadelmareridt gider jeg ikke ud i igen - herefter har jeg 1 dækken fra min LittleJohn som jeg aldrig skiller mig af med - minde om min første soulmate - og så har jeg et enkelt hovedtøj som heller aldrig kommer herfra smiley

  • #9   9. sep 2019 Jeg skiller mig sjældent af med noget. Erfaring siger mig, at lige pludslig står man og mangler det. og så er det jo idiotisk, at man havde skillet sig af med det.

    Troede aldrig jeg skulle have hest igen, så jeg havde fx solgt mit lammeskind. og måtte derfor investere i nyt.

    Det har så også resulteret i, at jeg har ca 8 sadler, trenser af alle typer i alle størrelser, gjorde i alle længder, bid i alle størrelser, underlag, gamacher, grimer, hjelme og støvler., og 117 andre ting. 10 år gamle bidskiver fx hahaha


  • #10   9. sep 2019
    Tjae, jeg skifter jævnligt ud i mit udstyr og sælger. Da jeg tit indkøber og dermed får noget bedre og/eller kønnere. Jeg har lige bestilt flere magnet ting, så nu er jeg igang med at vaske og sælge mine BOT ting.

    Jeg har ting jeg pt. ikke sælger nu - fx min Equisoft gjord. Men fik jeg en anden hest og den var for kort, så blev den også solgt. Det samme gælder de tæpper jeg har, bla. to Eskadron som ikke er nogle billige - men hvis man har en strl. hest og har tæpper strl. pony duer det jo ikke.


  • #11   9. sep 2019 Vi har en ældre Kieffer Trense som ikke bliver solgt. Den er i rundflettet skind. Dvs alle dele ligner rundsyet men er flettet af flade strimler smiley Desværre er tøjlerne gået i stykker.

    Har også et superflot stævnesæt: Hvidt eskadron schabrack med smukke pipings og et swarovski pandebånd. Gemt fra vores 3’er pony. Som nyt men købere tror vi forærer det væk smiley Så bliver det bare her!

    Og så er der self præmiedækkener fra mesterskaber! De blir!


  • #13   9. sep 2019 Jeg sælger egentlig alt jeg ikke skal bruge - eller ikke bruger mere.

    Jeg har dog en følgrime, som min første (og indtil videre eneste) hjemmelavede følle havde på, som ikke bliver solgt eller smidt ud. Lige nu hænger den inde i stuen og "pynter" smiley Håber og satser på at kunne genbruge den til senere føl.

    Den betyder meget, men har absolut ingen værdi ellers.


  • #14   10. sep 2019 Jeg solgte faktisk stort set alt mit udstyr, da jeg mistede min hest.. Jeg har beholdt hans grime som minde og så min sadel, HVIS nu jeg skal have ridehest igen.. Men meget af mit udstyr var næsten nyt, så jeg tænkte at jeg hellere ville af med det, da mine shettere selvfølgelig ikke kunne bruge det.. smiley

Kommentér på:
Udstyr man bare ikke skiller sig af med? :-)

Annonce