{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.925 visninger | Oprettet:

hvornår begyndte i med makeup? {{forumTopicSubject}}

hej vil lige høre hvornår i begyndte med makeup og om man kan få makeupallagi (staves!) som 11 årig? da jeg blev 11 igår og tænkte på om det ville være fint eller fortidligt at gå med mascara? vil gerne høre jeres mening om begge ting!

GIDER IKKE DUMME KOMMENTARERE!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår begyndte i med makeup?
  • #1   17. jul 2013 jeg bliver 15 til August og er endnu ikke begyndt smiley synes ikke der er en grund til at putte make-up på.

• #2   17. jul 2013 Det kommer jo an på hvem du er smiley Fx går jeg ikke med make-up til daglig og jeg er 16 smiley

• #3   17. jul 2013 Jeg er 13 år, og den eneste pige der ikke går med makeup i 7. klasse på min skole..

Jeg mener jeg er smuk som jeg er, og jeg har ikke brug for alt muligt stads for at gøre mig falsk smuk smiley

• #4   17. jul 2013
    13 år vel. Lignede noget der var løgn med mascara i hele hovedet, men som min mor siger så skal de fleste piger igennem en periode med meget sort make up og evt. dårlig lagt make up :o)

• #5   17. jul 2013 Måske du skulle tage i Matas eller Body Shop og spørge dem mht allergivenlig makeup? smiley
    Jeg begyndte da jeg var 14-15 år med lidt mascara og lipgloss xD! Det har aldrig været det helt store med "krigsmaling" xD

• #6   17. jul 2013 Min 11 årige datter ville aldrig for lov til det.

Jeg var 13 eller 14. Var rigtig smuk med mit 5 tons make up kan i tro smiley

• #7   17. jul 2013 Jeg er 16, fylder 17 i oktober og bruger ikke makeup. For det første føler jeg mig "falsk" med det og gider ikke bruge tid på at ligge det og kigge efter om det skal fikses hele tiden. Og så er det usundt.

• #8   17. jul 2013 Altså jeg bliver snart 20, og jeg går ikke med makeup i hverdagene.

Jeg gjorde engang, dengang det var på mode at være pudderdukke i 8 klasse. Jeg var 14 der.

• #9   17. jul 2013 krikken:forstår ikke hvad du mener? det er jo kun mascara og ikke i hele hovedet!

• #11   17. jul 2013 det er kun mascara vi snakker om og ikke puderdukker og sminke dukker!;)

• #13   17. jul 2013 og det er ikke så meget

• #14   17. jul 2013 Synes bestemt ikke det er for tidligt at begynde at bruge mascara i en alder af 11 år. Det er trods alt op til en selv og nu er der jo "kun" mascara og ikke hele makeuppaletten og pudderdåsen du tager på. Spørg din mor om det smiley

• #16   17. jul 2013 Jeg var 12-13 år da jeg fik lov til at gå med mascara og evt lipgloss.. Eyeliner under øjet og mørke læber var bandlyst i offentligheden.. Min mor ville simpelthen ikke have det..

Jeg synes ikke der er noget forkert i en lille smule mascara i den alder..

• #17   17. jul 2013 Jeg er 13 og vil vove og påstå at jeg aldrig har make-up på. smiley

• #18   17. jul 2013 Jeg begyndte i 6 klasse mener jeg. Men har det på til hverdag i skolen men ikke på rideskolen der gider jeg ikke til det smiley

• #19   17. jul 2013 Tror ikke du får makeupallergi af mascara. Mon dog. Op det variere fra person til person hvornår man kan få det, der er ingen speciel alder smiley

• #20   17. jul 2013 Har haft mener jeg, aldrig har haft smiley

• #21   17. jul 2013 Den jeg var en 10-11 år, begyndte jeg at gå med mascara. Jeg har aldrig brugt mere end det. Nu går jeg ikke med Make-up mere, gider det ikke, og jeg er ligeså pæn uden!

• #22   17. jul 2013 Jeg begyndte et par måneder efter jeg var blevet 13 år, men kun når jeg går arbejde, eller skal til feks. fest. I skolen osv. bruger jeg det ikke, ser ikke nogen grund til det. smiley

• #24   17. jul 2013 okay

• #25   17. jul 2013 Jeg er snart 15 og ser stadig ikke menningen i make up? smiley

Desuden havde min mor og jeg en regel om at man IKKE måtte gå med make up før man var 14 år gammel, det har jeg overholdt fint.
    Da jeg var mindre ville jeg viiiildt gerne gå med make up, men pga. min mors og min aftale gjorde jeg ikke.
    Idag har jeg ikke det mindste behov for at gå med make up.

Jeg synes det er alt for tidligt af en 11-årig at gå med make up. Også selvom det kun er mascare for mascare er stadig make up og ikke særlig sundt for øjenvipperne... smiley

• #26   17. jul 2013 jeg bruger intet, men mange af dem fra min årgang bruger 20 centimeter tyk lag puder(overdrivelse, men det ser sådan ud)

• #27   17. jul 2013 Gider ikke bruge min tid på det

• #28   17. jul 2013 Jeg er 17, bliver 18 om under en mdr., jeg er aldrig begyndt. Jeg gider ikke støtte det, da det testes på dyr, og jeg gider ikke bruge min penge på det. Jeg ser ingen grund til at ændre på ens ydre (-;

• #29   17. jul 2013 Heiwa helt enig! smiley

• #30   17. jul 2013 Jeg tror det var i 3 klasse jeg begyndte.. (Med mascara) og i 4 klasse brugte jeg Foundation(og vidst nok også pudder??) og eyeliner smiley men til gengæld nu(skal begynde i 2g) bruger jeg intet smiley

Synes nok du kan begynde med lidt mascara, hvis du har lyst til det smiley

• #31   17. jul 2013
    Jeg mener at når man starter med make up og i lidt tid frem, så er de fleste ofte dårlige til at ligge det på og typisk har piger også en periode i deres liv hvor de har make sort make up ( mascara, eyeliner og øjenskygge ) og evt. sort negellak.

Eller bare meget make up i det hele taget, det er en periode de fleste går igennem.

• #32   17. jul 2013 Fylder snart 15 og har aldrig gået med makeup, udover den teatersminke, jeg bruger til Allehelgens aften og sådan noget, eller til når jeg fjoller rundt med mine veninder.

• #33   17. jul 2013 Begyndte i 9. Klasse, 14 år, og har aldrig gået med andet end mascara og til tider eyeliner smiley

• #34   17. jul 2013 Nårh ja, og så testes det meste også på dyr, så nej. Make up bruger jeg ikke og vil heller ikke. smiley Man ser ud som man gør, og der er ingen grund til at ændre det. smiley
    Jeg gider ikke bruge tid på det.
    Jeg gider ikke at bruge penge på det.
    Jeg gider ikke støtte dyreforsøg.

Bum bummelum, mine tre vigtigste grunde. smiley

• #35   17. jul 2013 Jeg var 12 da jeg begyndte med mascara og da jeg var 13, blev der virkelig eksperimenteret med alverdens pudder og jeg ved ikke hvad. Det var dog kun hjemme og til "fester." Nu er jeg 16 og bruger stadig bare mascara, da jeg ikke orker at bruge tid på det om morgenen smiley

• #36   17. jul 2013 Fylder 13 i dag, og jeg går med mascare,puder, og nogen gange lidt foundation.. Og så ordner jeg mine øjenbryn.

Begyndte i 5:-) så 11 var jeg nok.
    Ja ved det er tidligt, men det kan jeg jo ikke ændre på nu:-)

• #37   17. jul 2013 jeg begyndte som 15-16 årig, og ja selvfølgelig kan du få allergi af makeup ligegyldigt hvilken alder du har

• #38   17. jul 2013 tillykke så vil det sige at det må man godt?

• #39   17. jul 2013 Som 12-13 (6-7) årig hvor jeg gik med et tons lag mascara, og så bruncreme/pudder(13 år-7 klasse) hvor jeg bare IKKE kunne finde ud af det, og med øjenskygge og lipgloss.. Ak ja.. Det hele ændrede sig i 8 til kun conseler under øjnene, og så stadig en del mascara..

9 og halvdelen af 10 klasse blev meget lidt mascara, og stadig conseler.

Går nu med BB-cream, der lige skjuler min rødmen/blodårer i hovedet, men det ser meget naturlig ud og de færreste kan se der er noget på, fordi det passer så godt til hudfarven. Tegner mine øjenbryn lidt op i farven, da jeg ikke har farvet det i et år(glæder mig til jeg slipper for det! :P) og så går jeg med et lille lag mascara, så det er enkelt.

Min datter vil ikke få lov til at gå med makeup før i 7 klasse, hvor mascara kan komme på tale - og et lag bb-cream f.eks hvis hun har noget hun skal dække og hun kan finde ud af at tage det på. Så må hun altså vente til hun bliver 18 før hun tager et tons lag på. Jeg skal nok farve hendes øjenbryn så hun ikke skal tegne dem op... smiley

• #41   17. jul 2013 Er 13 og vil ikke ligne en sminkedukke, nøjes med mascara smiley

• #42   17. jul 2013 Og jeg har det sådan lidt - bruger man mere end 5 min på at smide make-uppen på, så synes jeg det er sådan en god tommelfingerregel, at så har man for meget på! smiley (medmindre man self er først igang med at lære at smide det på, eller at man skal til fest osv. Jeg brugte før 15 min fordi jeg ikke kunne finde ud af at lægge BB på ordentligt xD)

• #43   17. jul 2013 Synes det er ALT for tidligt når du kun lige er fyldt 11.. Nyd din barndom !

• #44   17. jul 2013 Begynder på gymnasiet efter ferien, og har aldrig brugt makeup, andet end de dage hvor man synes det er sjovt at tage det på hvorefter man så tager det af smiley

• #46   17. jul 2013 Til dem der er interesserede, så er Sugarpill makeup ikke testet på dyr og indeholder intet der kan fremkalde allergi smiley

• #47   17. jul 2013 Jeg begyndte at gå med lidt mascara i 6. klasse, altså da jeg var 13-14 år smiley

• #49   17. jul 2013 Melanie: Alt kan fremkalde allergi, selv vand kan man være allergisk overfor.

• #50   17. jul 2013 Jeg blev 23 i maj her i år - og jeg bruger stadig IKKE make up ! smiley

• #51   17. jul 2013 Jeg var 12 smiley Bruger det hver dag, undtagen i weekenderne eller hvis jeg bare ikke lige gider smiley

• #52   17. jul 2013 Jeg kan simpelthen ikke huske det smiley Jeg begyndte ihvertfald først efter jeg blev konfimeret, nu er jeg femten og plejer at bruge men det er slet ikke hver dag jeg gør det, det er ikke noget jeg priotere specielt højt smiley

• #53   17. jul 2013 Jeg synes egentlig at du skal snakke med dine forældre om det. Så I kan lave en regel om det.
    Det havde jeg gjort. smiley

• #54   17. jul 2013 Jeg bruger ikke make - up. Det er mine øjne for sarte til. Men lidt eyeliner til specielle lejligheder:)

• #55   17. jul 2013 CALLA - Det indeholder ikke parfume eller parabener eller alt mulig andet lort.

• #56   17. jul 2013
    Muligt at selve makeuppen ikke er testet på dyr, men et eller andet sted så må de produkter de bruger vel være testet på dyr. Ellers tænker jeg ikke at man kan få lov til og bruge det, hvis det ikke er testet.

• #57   17. jul 2013 11 er fortidligt

• #58   17. jul 2013 Melanie:

nej men nu kan alt muligt andet, der ikke er lort stadig godt give allergisk reaktioner.

• #59   17. jul 2013 De gør sig meget i ikke at teste på dyr, det er hvad jeg ved.. Hvad de så tester på aner jeg ikke noget om, da jeg jo ikke ser dem lave makeuppen.

Anyway, det var nu mere til folk der muligvis kunne være interesseret, ikke for at skabe en diskussion om hvorvidt der muligvis kunne være en lille bitte procent der måske, måske ikke kunne være testet på noget der lever, samt at man kan være allergisk overfor alt i verden. Jeg ved bare hvad de reklamerer med og hvad der står på makeuppen.

Vil du ikke købe det, så er du meget velkommen til at lade være smiley

• #60   17. jul 2013
    Jeg lader også helt være med og købe det :o) Men det var egentligt bare for at pointere at folk ikke skal købe make up og andet i den tro, at det slet ikke er testet.

• #61   17. jul 2013 12 da min mor lærte mig at lægge det diskret (hun var model, så jeg har lært at less-is-more). Så gik jeg mere amok som 13-15 årig, og gassede ned igen da jeg var 16-18. Nu går jeg kun med det til særlige lejligheder.

• #62   17. jul 2013 Altså jeg er 18 og bruger ikke makeup, kun når jeg er til fester, hvilket også er meget sjældent:i Første gang jeg havde noget på var til min konfirmation:P

Alle kan have/få makeup allergi, jeg har altid haft det, men det er ikke kun makeup men også mange cremer:P Jeg køber bare kun makeup uden parabener og ellers naturligt fremstillet makeup, fx "Nilens jord" der bl.a. kan købes i matas samt bodyshops produkter:D

• #63   17. jul 2013 da jeg var 11, ca.. jeg kom fra en klasse fuld af pudder-dukker (JEPS! i fucking 5. klasse!) så begyndte jeg også, fordi jeg følte mig forkert/anderledes/what ever. så skiftede jeg skole i midten af 5., og var lige pludselig den ENESTE med make up. det var ret underligt, men det holdt så ved..
    Såe, jeg vil sige: Det kommer helt an på hvordan man er. smiley Hvordan har du det bedst med dig selv? det er vigtigste er, at du har det godt med dig selv smiley
    ..og det behøver man ikke make up for at have det godt!

• #65   17. jul 2013 Tjae, tror jeg startede med at gå med makeup omkring de 12-13, men efter jeg kom på efterskole, stoppede jeg helt af mig selv igen, der var hverken tid eller overskud til det + når dine kammerater først har set dig i nattøj og med uglet morgenhår de første 10 gange, giver det bare ikke mening længere ( i hvert fald ikke for mig ) smiley
    Nu har jeg så en kæreste der helst ser mig uden, så nu får jeg dem farvet i stedet hvilket så kun er sket 2 gange indtil videre, det er mere praktisk, sundere for dine øjne, du skal ikke bekymre dig om panda øjn hvad andgår vand, ikke huske at få det af eller på + det ser mere naturlig ud end mascara smiley

• #66   17. jul 2013 begyndte i midten af 6. klasse med at gå med mascara 1-3 gange om ugen, og går ikke med det hver eneste dag, bruger kun eyeliner og mascara i skolen, og hvis jeg skal til en begivenhed så kan et godt være jeg tager en concealer og lidt pudder og lidt øjennskygge. smiley

• #67   17. jul 2013 Da vi gik til svømning i skolen, kan jeg huske, jeg har vel været en 9-10-11 år. Det var nu bare en gennemsigtig mascara (fandt senere ud af, at den var til brynene og ret så dårlig...) og af og til lip gloss. Jeg kan huske noget om, at de andre syntes det var lidt mærkeligt.
    Dog har jeg aldrig brugt overdrevet meget make up, og bruger det sjældent nu, da jeg er for doven og ligeglad. Men jeg bryder mig nu heller ikke om, hvis makeuppen ikke ser mere eller mindre naturlig ud.

• #68   17. jul 2013 Syntes ikke at der er noget galt med at ha' en smule mascara på. smiley

• #69   17. jul 2013 Jeg er 13 smiley bruger højst mascara, og kun mascara en dag om ugen da jeg ikke vil syne som 'grim' uden hvilket nogle det bruger makeup hver dag kommer til smiley

I min klasse er vi meget få der ikke gør det, men dem sim gør det ser vildt mærkelige ud uden smiley det gider jeg bare ikke, synes det var 'sejt' for et år siden, men den 'fase' er jeg ovre, (heldigvis) smiley

Jeg synes du skal vente smiley

• #70   17. jul 2013 Da jeg var 8år begyndte jeg at eksperimentere og tog make up på i skole...Fik brev med hjem til min mor og fik forbud i mod at gå med make up på i skolen. Jeg gik hjemmefra uden make up og tog den på i vej til skole......;-) Begyndte fast som 11-12 årig:-)

• #71   17. jul 2013 Piger i 11 års alderen, skal ikke gå med Make up. smiley kun min mening!

• #72   17. jul 2013 Er da ikke selv begyndt endnu?
    Og jeg er 16 år gammel. Men mon du ikke skal vente? Vent da lige til du er 13-14 år gammel hva? ^^'

• #73   17. jul 2013 jeg har lavet en regl med min far om at det bliver nå jeg er konfirimeret

• #74   17. jul 2013 Det synes jeg lyder fornuftigt! smiley

• #75   17. jul 2013 haha!;)

• #76   17. jul 2013 Det mener jeg skam. smiley

• #77   17. jul 2013 Kan ikke huske hvornår, men tænker at jeg startede med det i 12-13 års alderen. Personligt synes jeg du skal vente lidt med at bruge det til hverdag.
    Jeg bliver næsten helt trist over alle de små piger der bruger make up i en tidlig alder. Ved godt det er en periode vi kommer i, nogen bibeholder bare ideen og at make up gør en smuk..
    Naturlighed er det smukkeste smiley

• #78   17. jul 2013 Jeg begyndte også da jeg var 11 år altså også kun mascara:-)

• #79   17. jul 2013 gik med makeup fra jeg var 10år, men har arbejdet som håndværker siden jeg gik ud af niende. så nu har jeg det ikke på til hverdag mere:-)

• #80   17. jul 2013 Jeg elsker at sove for meget til at tage makeup på dagligt - haha. smiley
    Men tror jeg begyndte at bruge det til fester for et halvt års tid siden? Jeg er 14, og bliver 15 d. 18. august. smiley

• #83   17. jul 2013 Jeg begyndte i 6. klasse, og det var megetmegetmeget let mascara. Jeg gjorde det egentlig kun fordi jeg synes det var sjovt smiley
    Jeg går i 7. klasse nu og bruger let mascara og lidt pudder hvis jeg har meget tydelige rander eller en virkelig grim bums...
    dog går jeg ikke med makeup i ferier, weekender, i stalden osv. Jeg kan også sagtens tage ud i offentligheden uden...:')

• #84   17. jul 2013 Jeg begyndte i midten af 7. klasse, så vidt jeg husker. Synes personligt det er lidt fjollet, når folk snakker om hvilke slags make up de bruger, og laver regler for hvornår det er passende at bruge hvilken slags make up, og hvornår man ser billig ud med bestemte typer af make up - det handler simpelthen ikke om mængden af makeup, men hvordan man lægger det.

I 7. klasse gik jeg fra aldrig at have rørt make up til at bruge både bb-cream, mascara, øjenskygge og lipgloss hver dag. Til tider concealer og eyeliner. Og tro mig eller ej - mine nærmeste bekendte opdagede ikke, at jeg havde make up på! Jeg fik udelukkende kommentarer som "hvor ser du frisk ud idag" eller "du har fået så kønt et ansigt med årerne" - de troede simpelthen, at jeg var naturlig.

Og dette var jo ganske enkelt fordi, at min make up var lagt naturligt - en bb-cream der matchede min hudfarve, diskret mascara, let øjenskygge i brune nuancer, samt en lipliner, der så naturlig ud. Ordentligt lagt concealer og præcist lagt eyeliner. Så jeg mener det vigtige ligger i, at lære sine børn hvordan make up faktisk skal ligge, så det ikke bliver voldsomt eller unaturligt - frem for at bandlyse bestemte former for make up.

Med hensyn til hvornår man bør få lov til at begynde, synes jeg ikke man kan sige noget generelt - det kommer an på det miljø og den vennekreds, man befinder sig i, hvor meget man reelt har brug for make up, mm. Nogle unge piger har voldsomme urenheder eller rødmen i huden, og her synes jeg for eksempel det er helt fint at give dem lov til brug af fx blush eller bb-cream relativt tidligt, hvis det gør dem bedre tilpas og mindre selvbevidste i sociale sammenhænge.

Jeg har ikke så mange principper indenfor brug af make up, da jeg ganske enkelt ikke mener, at det har særlig meget at gøre med, om man hviler i sig selv eller ej - i hvert fald er der andre ting, der er langt vigtigere at lære i livet, for at kunne dette. Så jeg ville give mit barn lov til brug af (parabenefri, økologisk og ikke dyretestet) make up, når hun følte behov for det. Dog, hvis hun følte et sådant behov før 12-års alderen, ville jeg undre mig. 11 år er i mine øjne meget tidligt.

• #85   17. jul 2013 Hvordan er det nu joken er? Hvorfor går piger med parfume og makeup? Fordi de lugter og er grimme ;D

Anyway, jeg blev 24 i dag og jeg går stadig ikke med make-up, medmindre det er teaterblod og jeg leger flået mink. smiley

• #86   17. jul 2013 Jeg gider ikke bruge min tid og penge på at stadse mig op så andre kan synes jeg er pæn.

Jeg synes selv jeg er pæn nok.

• #87   17. jul 2013 Hmm.. Synes altså ikke at make-up skal have æren for at gøre en pæn? Man kan da sagtens være smuk uden make-up, men sandelig også med! smiley Jeg begyndte at gå med make-up i 8 klasse, der var jeg 15 år. Jeg synes på et eller andet punkt, at når man møder på "arbejde" (i mit tilfælde er det jo så min skole, men I ved hvad jeg mener..) så synes jeg godt, at man kan bruge de 10 min. ekstra om morgen på at lægge lidt make-up. Der er ingen som siger at det skal lige krigsmaling, men lidt mascara og en sød øjenskygge skader altså ikke.. også synes jeg personligt at man ser liiidt mere engageret ud, og det giver et godt indtryk. I hvert fald på mig. smiley Jeg kan sagtens gå i byen uden make-up det er slet ikke det, det handler om. Men jeg synes bare, at man ser lidt bedre ud med en smule mascara og lidt kulør i ansigtet (hvis man ikke er så heldig at have det er i forvejen.. smiley ) end, at komme helt bleg og ligne en som næsten lige er stået op. smiley

• #88   17. jul 2013 Jeg startede med at gå med mascara i 6. Klasse, da jeg var 12 år gammel. I 7. Klasse eksperimenterede jeg lidt med pudder osv, men var utrolig dårlig til at fordele det pænt og jævnt, så droppede det hurtigt igen.

I dag, 15 år gammel, og snart gymnasieelev, bruger jeh mascara, en smule eyeliner og concealer under øjnene - både weekend og hverdag, derhjemme, stalden, arbejde osv - dog ikke altid eyeliner når jeg kun er derhjemme smiley

Jeg ser intet problem i at starte med lidt mascara nu smiley

• #89   18. jul 2013 Jeg er 14, og jeg ligger makeup hvis jeg orker det. Men hvis det er, så går jeg efter et naturligt look.
    Jeg gør det ikke for at blive smukkere, men for at jeg ikke er helt håbløs at se på smiley

• #90   18. jul 2013 Jeg er den eneste pige i min klasse som hår med makeup. Jeg starter i 7 her efter sommerferien:)

Jeg har haft mascara på i skole osv. Lige siden jeg gik i 5 klasse:)

Sådan har jeg bare været jeg er dog også meget fremme med mange ting:-)

• #91   18. jul 2013 Jeg er 15, og går aldrig med make-up.. smiley

• #92   18. jul 2013 Jeg begyndte med makeup da jeg var... 12 år tror jeg? Selvfølgelig ikke i hverdagen, men for sjov derhjemme. I 7. klasse blev det så mere hverdagsagtigt og jeg har altid elsket makeup.
    Idag bruger jeg en creme, foundation, en anden foundation, en flydende eyeliner og mascara til hverdag. Så kan fest-looket indebære en smule læbestift, men ellers er det meget det samme, med mindre jeg kaster mig ud i et sjovt eksperiment smiley

Jeg vil sige det er okay at gå med makeup i en alder af 11-12 år så længe det ikke er overdrevet. Mascara og lidt eyeliner måske, så kører vi!

• #94   18. jul 2013 Jamen tak, Louisa smiley
    Jeg tænker at der ligger flere ting i det; blandt andet at hvis resten af pigerne i klassen går med makeup og lille Lise føler sig udenfor, fordi hun ikke må.. Så er det altså lidt synd. Så hellere hjælpe hende, guide hende og sige okay, lidt har også ret.
    Dog skal man heller ikke lade lille Lise være den første i sin klasse der går med makeup, for det er lidt et forkert signal at sende - synes jeg.
    Til sidst skal man passe på med hvilke signaler makeuppen sender - for der er jo mange forskellige former for makeup og hvis man føler et behov for en foundation på grund af uren hud eller lidt mascara på grund af lyse øjenvipper - så er det jo heller ikke værre smiley

• #95   18. jul 2013 Bliver 17 om 13 dage og bruger endnu ikke make up og har ikke tænkt mig at begynde!(:
    Har bedre ting at bruge mine penge til(:

• #96   18. jul 2013 Altså jeg er 13 og et halvt, og make-up har aldrig rørt mit ansigt. Jeg er den eneste i min klasse (7) der ikke går med noget.

Altså hvis du virkelig gerne vil, og du syntes at du simpelhen ikke kan undvære, så kan du da godt. Men altså jeg vidste dårlig nok hvad tingene hed da jeg var 11 år. Men ja, det gør jeg squ heller ikke nu smiley
    Men altså jeg ville nu hellere side og lege med heste figurer end at sminke mig.. Men ja igen, det vil jeg stadig hellere nu.. smiley

Ej, jamen gør det hvis du syntes det ser flot ud til dig, og hvis du gerne vil smiley
    Vi et jo heldigvis forskellige. Og når det heller ikke er mere end, lidt mascara så går det nok smiley

• #97   18. jul 2013 Jeg begyndte først at bruge makeup da jeg blev 15 og brugte det kun i et års tid før jeg droppede det igen.
    Nu er jeg 21 og bruger minimalt make-up, kun en lille smugle mascara og nogen gange lidt pudder. Når jeg skal være fin kommer der så øjenskygge (neutral), eyeliner og en neutral læbeskift på. Elsker at se naturlig ud smiley

• #98   18. jul 2013 Jeg skulle personligt igennem en lille fase, hvor jeg ih så åh til hver en fest ville have makeup på... Det var nok noget åh nu var jeg teen smiley
    Gal hvor har det sikkert lignet noget fra en skækfilm! Men det gik hurtigt over !

Synes det er for latterligt når små piger bruger makeup smiley Ja undkyld mig - jeg har selv været dybt godnat !

Men det er nok noget man først kan se når man bliver lidt ældre smiley

Jeg bruger minimalt makeup - og går efter et totalt nude look smiley

• #99   18. jul 2013 Jeg var 12-13 år.. Havde ihvertfald mascara på til min konfirmation.
    Startede ud bare med mascara - da jeg var 16 brugte jeg et ordentlig lag makeup: grunder, foundation og så pudder.. Og det skulle bare læses på..

Det brugte jeg indtil en af mine rigtig gode venner (en dreng) spurgte, hvorfor jeg gjorde det og jeg svarede for at se bedre ud, skjule bumser osv.. Hvortil han svarede "det ser da åndssvagt ud, man kan jo bare se det endnu mere" Så droppede jeg det x) he he
    Hvis dem mænder synes man ser ud som en idiot - well, så er der jo ingen grund til at gøre det..

• #100   18. jul 2013 Startede med lidt mascara da jeg var 13, vil jeg tro. Nu er jeg 16 (næææææsten 17), og det har ikke ændret sig synderligt. Mere mascara, øjenbrynsfarve og sommetider eyeliner. OOOG så er jeg blevet dyybt afhængig af læbepomade... Så det er jeg godt nok storforbruger af. smiley

Men 11 år synes jeg er lidt for tidligt. Føler du dig presset af de andre børn? smiley

• #101   18. jul 2013 11 år? Aaaaa. Slå lige bremserne i.
    Samfundet er blevet så fikseret omkring at blive hurtigt voksen. Og det er altså skide meget sjovere at være barn. Nyd det! Jeg kan ikke så meget som forsøge på at lege med en der er f.eks. 7. Fordi fantasien og hjernen er så forskellig fra 7 til 17. Og når man er 11, så er man altså bare tættere på den alder hvor man bedre kan "lege".

Lad være med at vokse for hurtigt op. Taylor Swift har noget så grumt ret i sangen "Never Grow Up" som handler om at nyde det at være "lille" imens man har muligheden.

Jeg begyndte at bruge mascara, dagligt, i 9. Klasse. Altså som 16 årig. Det kunne indimellem være pressende at være en af de få uden i 7. Og 8. Så forstår godt hvis man starter der.

Jeg bruger sjældent andet end mascara, jeg er til gengæld ret perfektionistisk omkring den. Hvis jeg bruger andet så er det øjenskygge. Dog kunne jeg godt finde på at udvide det lidt smiley f.eks. Til øjenbrynsfarve for som rødhåret er mine lyse øjenbryn nærmest usynlige til tider smiley

Lad dig ikke presse til noget du ikke har lyst til. Følg dit hjerte og husk at turde være dig selv og lade være med at gemme dig væk, det er noget af det smukkeste i verden.
    "Selvtillid er den smukkeste makeup en pige kan have på" Kliché, men jeg er enig smiley

• #104   18. jul 2013 Jeg begyndte at bruge make up i skolen, i 7. klasse ca. altså omkring 13-14 år.
    Da var det i starten kun mascara, og så blev det til eyeliner, og engang imellem øjenskygge.

Nu bruger jeg hvad der er nødvendigt - foundation, pudder, bronzer, blush, concealer, highlighter, eyeliner, øjenskygge, mascara, øjenbrynsfarve, læbestift osv., men altid så det ser naturligt ud - selvfølgelig med mindre det er fest eller andre specielle lejligheder. smiley

• #105   18. jul 2013 Jeg er 19 og bruger heller ikke make-up. Jeg har aldrig gjort det, andet end til teater hvor det (desværre) er et must. Føj hvor jeg hader når det skal lægges.

Jeg gider simpelthen ikke bruge tid på det, og jeg har ikke noget "ekstremt" jeg føler behov for at få dækket. Ikke engang øjnene. Jeg har ok lange mørke vipper, og bryder mig ikke om at få ting tæt på øjet. Så jeg undgår.

• #106   19. jul 2013 Er lige fyldt 13 og har haft mascara på 1 gang i hele mit liv, og jeg hadede det! xD
    Jeg kan bare ikke holde ud at have noget på mine øjnvipper! xD

• #107   19. jul 2013 Er 14 og har vel brugt mascara i et års tid, er begyndt på at bruge lidt foundation/concealer hvis jeg har urenheder smiley Ellers bruger jeg til dagligt bare mascara og læbepomade med lidt lyserød farve smiley
    Der er vidst ikke en i vores klasse af pigerne der ikke bruger make-up til hver dag smiley

• #108   20. jul 2013 Efter sommerferien, starter jeg i 7. klasse, og jeg er en af de få piger i klassen som ikke går med makeup. Jeg føler mig slet ikke godt tilpas med makeup, og så synes jeg egenligt hellere ikke at jeg har behov for at dulle mig op.

Jeg kører den naturlige stil, og det er fint for mig smiley

• #110   20. jul 2013 Er som 14 og 4 måneder, begyndt at bruge lidt mascara og kindrødt smiley

Men ikke det store.... Gider ikke x'D

• #111   21. jul 2013 Tror de fleste begynder med mascara når de er 12-13?

Er der en krigerbums så bliver den dækket med en dækstift ;o Diskret mascara hvis jeg har lyst, ellers ingenting. Brugte lip gloss en overgang, men mine læber tørrer hurtigt ud når jeg bruger det, så den vane har jeg vænnet mig af med.

• #113   21. jul 2013 Off topic :-). Jeg startede som 12 årig og har gået med mascara lidt on/off og lige nu er off smiley

• #114   22. jul 2013 Jeg er 13 & går stadig ikke fast med makeup, dvs at så har jeg nogen uger hvor jeg gør så går der nogen uger uden! smiley

• #115   23. jul 2013 startede med det som 6 års under udklædning til fin dame, fik mascarabørsten i øjet og stoppede med det som 6 års.

kan dog godt bruge det nu, hvis jeg skal til noget fint smiley

• #116   23. jul 2013 Jeg begyndte først og gå med make up sådan rigtig da jeg var omkring 15-16 år og det var så nå jeg skulle noget og det var så kun mascara og streg.

• #118   23. jul 2013 brugte mascare i en periode men fik betændelse i øjenlåget så stoppede smiley men der var jeg 11-12 år nu jeg 14 år og går engang imellem med puder for at skjule urenhedder og lidt eye liner og mascare engang imellem og så tegner jeg øjenbryn fordi man ikke kan se dem smiley men ja du kan få allergi i alle aldre og vent det det bedste du kan gøre ellers kun brug det engang imellem! smiley håber det kunne hjælpe dig! smiley

• #119   23. jul 2013 Jeg begyndte i 7. Klasse med mascara smiley

• #120   23. jul 2013 Jeg tror jeg begyndte omkring min konfirmation +/- og er nu 18. Jeg går med det ca hver dag.

Min kusine på 11 ankom også med mascara her den anden dag, og det syntes jeg nu ikke der var noget galt med. Tror også det kommer an på i den alder, om dem du er sammen med måske begynder at gå med det, også begynder man måske også selv lidt smiley

• #121   23. jul 2013 Da jeg var 11 begyndte jeg at bruge mascara ca. 4-5 gange om ugen (ikke de dage vi havde idræt og svømning, for der skulle jo vandfast til og gad ikke købe en) her i sommerferien går jeg ikke med mascara. Nogle gange går jeg med dækstift men er jo ikke det store, og så er der også lipgloss smiley
    synes ikke du skal tænke "nu er jeg 11, nu skal jeg gå med make up" det kommer når du begynder at gå op i dig selv, men ved jo ikke om du går op i dig selv eller....så kan ikke sige for meget smiley

• #122   31. jul 2013 jeg bliver 15 i sep, og jeg bruger kun mascare og lidt kindrødt, og sådan en til øjnene, lige som flydende øjenskygge bare hvor man kun ligger en streg lige over så den kan ses når man har åbne øjne smiley
    altså jeg synes det er fint at du bruger mascara, når du er elleve, men du skal ikke ligne en sminke dukke med 10 ton sminke smiley

• #123   31. jul 2013 Begyndte med mascara og eyeliner i 5-6 klasse, så var nok omkring 11 år.. det var hver dag og fortsatte i 2-3 år og det har nu resulteret i, at mine øjenvipper meget nemt falder af og at mine øjne svier, hvis jeg ikke passer på.. så VENT for guds skyld! man behøver ikke alt muligt for at være smuk smiley

• #124   31. jul 2013 Ida : det er jo forskelligt fra person til person om de kan klare det smiley den jeg bruger over øjnene kan jeg ikke bruge mere end 1 dage og så en pause på 2 dage ellers svier det når jeg har det på smiley

• #125   2. aug 2013 det kommer helt an på hvordan du er smiley jeg er 13 år og går ikke med makeup pånær nytår og jul smiley og nogle større fødselsdage/fester smiley

så har jeg en veninde der har gået med makeup i skolen siden hun var 9 år og det er vær dag smiley

og det med allergi er jo forskelligt smiley og nogle gange vokser man fra det smiley
    da jeg var 9-11 år kunne jeg ikke tåle neglelak, men det kan jeg nu smiley så det er ikke til at sige smiley

men jeg havde ventet hvis jeg var dig og venter selv til ja måske først i 9ende klasse eller senere eller måske aldrig (til dagligt) så det er smagssag smiley

• #126   4. aug 2013 Jeg startede med mascara da jeg var 12.

Nu er jeg 13 og bruger mascara, pud(d)er, og meget lidt foundation. Mere har jeg ikke brug for. Lipgloss er ubehageligt synes jeg.

Til fester bruger jeg så også eyeliner og en svag farve øjenskygge smiley

Kommentér på:
hvornår begyndte i med makeup?

Annonce