{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

HVAD HAR DU/I AF DRØMME MED JERES HESTE NÆSTE ÅR ??? {{forumTopicSubject}}

Hvad har du/I af drømme med jeres heste næste år ???

Min store drøm er at tage på rideferie, bare ride derud af, og finde forskellige overnatningssteder ??

Og så er min store drøm igen at komme ud på dresserbanerne og vise de skønne gule frem ??

Og så vil jeg gerne på nogle flere små ture med Nofiq som håndhest ??

Kommentarer på:  HVAD HAR DU/I AF DRØMME MED JERES HESTE NÆSTE ÅR ???
  • #1   18. nov Min drøm er at lære min nye hest bedre at kende og få startet MB på hende i det nye år. smiley

• #2   18. nov Du må lige tage mig med på den der rideferie ik? Jeg drømmer om at komme på ryggen af Korsika, ride en masse ture og evt. starte vores første distance..
    derudover drømmer jeg om et smukt hoppe føl efter Jamaica, som jeg kan beholde.

• #3   18. nov Jeg er mere beskeden i mine drømme. Jeg håber bare min gamle hoppe på 24 år lever længe endnu og at jeg kan holde begge heste i bedst mulig stand. smiley

• #4   18. nov Ifoling af min ox og måske ungernes pony, hvis hun altså ikke selv leverer et føl til foråret smiley ... Turridning på det brogede helvede, ja det lyder måske banalt, men min krop kan ikke tåle hans til tider interessant bevægelsesmekanik, på tur smiley Men jeg er under genoptræning, det tager bare en hulens tid, når man har haft stor deling af mavemusklerne.

• #5   18. nov Drømmen er at få uddannet min nye hest til at vi måske på et tidspunkt næste år, kan starte et stævne. Ellers ville jeg også ønske jeg havde en hest som kunne komme med til DHE træf, hvis det bliver holdt smiley
    og selvfølgelig drømmer jeg også bare om en masse fantastiske ture med min hest, og få skabt nogle gode minder med ham smiley

• #6   18. nov Jeg glæder mig til at få Freiherr tilredet smiley

Mvh Charlotte

profilbillede
  • #7   18. nov Ser bare frem til at 2021 bliver bedre end 2020.... For mit 2020 har været ganske slemt!

Jeg håber at jeg får min hest tlbage på sporet, efter div udfordringer. Og vi så kan komme ud og starte MB.

• #8   18. nov Jeg har ikke andre ridemæssige ambitioner, end at blive ved med at ride nogle hyggelige ture, gerne 3 gange om ugen.

Det er, hvad passer til mit tidsmæssige overskud. Jeg drømmer ind i mellem om "rigtig dressurridning" på store, fine og pudsede heste med jævnlig undervisning og smarte ridestøvler - men jeg har andre drømme og ambitioner, der simpelthen bare fylder mere. Så jeg prioriterer for det meste at have snuden i bøgerne fremfor fødderne i bøjlerne.

Og så er hesten hverken særlig dressursmart eller nogen vårhare. Så på den måde passer hun heldigvis meget godt til, hvad der passer mig lige for tiden.
    Jeg nyder dog til fulde rideturene - så det er helt klart noget, jeg gerne vil forsætte med. smiley

• #9   18. nov Ja alt så jeg vil bare gerne hvis jeg i det nye år kan få overskud til at få en part igen, forhåbentligt kommer der ro på når vi overtager gården og er flyttet/kommet på plads.

• #10   18. nov Skønne billeder Elkjær og Charlotte smiley

• #11   18. nov At Amadéo måskeee kan tilrides en smule. Måske venter jeg til han er 5 og laver en masse fra jorden i stedet.

Gad som mange andre godt ud på langtur på plethesten, men kender desværre ingen der vil med eller har tid ?? . Derudover en håndfuld kurser, forhåbentlig. Og håber snart det lykkes at finde en dato, så jeg kan komme til Tyskland som weekstudent ??

• #12   18. nov Den største drøm for næste år, er helt sikkert at få tilredet min unghest Tayisha som er fra 2017. Er sikker på at hun nok skal blive en fed ridehest når tiden er inde smiley

Derudover vil jeg gerne til at springe noget mere på min gamle hoppe Amina, så målet er helt sikkert at få trænet Amina i at kunne springe lidt højere end de hygge spring vi træner i øjeblikket. vil ligeledes gerne nørde Akademisk dressur endnu mere, samt at blive dygtigere inden for den akademiske kunst. Tayisha skal ligeledes intruduceres for denne verden - når hun er blevet mere voksen i hovedet og kan kapere mere træning smiley

Alt i alt håber jeg på glade og sunde heste, så jeg kan nyde dem i mange år endnu smiley

profilbillede
  • #13   18. nov Jeg ønsker mig sunde og raske heste, masser af fede rideture og ellers bare få insekter ??

• #14   18. nov Jeg ønsker mig bare at mine to dejlige madames er sunde og tilfredse smiley
    Jeg drømmer også en langture med overnatning, sådan rigtig cowboy-agtigt med madpakkehvil, kaffepause, bålmad og stjernehimmel smiley

Jeg har desværre ikke rigtig nogle i omgangskredsen der rider eller har lyst/tid til den slags - så Louise J, Elkjær og/eller andre - jeg er frisk på nye bekendtskaber mhp fleredagesture smiley

• #15   18. nov Hvor er det skønt at læse jeres drømme ??
    Blev endeligt ved med at skrive smiley

Jeg er også klar på fælles tur ????
    Jeg bor på vestfyn smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 42 Emner: 128 Svar: 8.892
    #16   18. nov Min drøm er at have det samme frirum fra angst og stress når jeg rider som jeg har nu, også stadig have den samme lyst og glæde.

Jeg håber at jeg stadig har hesten til rådighed til den tid, da den og jeg bare matcher spot on. Alternativet er at hesten er min egen næste år. smiley

• #17   18. nov Jeg har sidste ponyår på I.P næste år, så mit mål er at ride ham op til LB niveau, inden han skal pensioneres når jeg finder en stor hest smiley

• #18   18. nov Min hest har stået skadet on/of med en gaffelbåndsskade, i halvandet år, så jeg håber og drømmer mest bare om at vi kommer til at kunne ride galop og måske noget dressurstævne til næste år. Håbet er at vi kan starte military igen måske i 2022. Men jeg tør næsten ikke drømme om det

• #19   18. nov Altså får jeg en part så er jeg også klar på langtur! (hvis hesten må) og ellers er jeg det helt sikkert når jeg engang får egen hest igen smiley

• #20   19. nov At komme ud og snuse til stævner på min store hvide.. Den store drøm er, at starte prix st. George på ham, men der er små mål inden og så må vi se hvad vi kan smiley

• #21   19. nov Åh ha, at Sokka holder et år mere sund og rask, så vi kan deltage i forskellige ridt som vi gør nu og har et juleridt i start december. Vi nåede kun et o-ridt lige inden at Frederiksen blandede sig og satte forsamlingsforbuddet ned til 10.
    Nu har jeg fået ny hest, som kommer hjem i december og han skal startes op næste år med rytter stille og roligt, så jeg kontinuerlig kan få undervisning og få skolet ham ret og mig selv. Men tænker som jeg tror, så er der stadig corona restriktioner næste år, så der bliver nok de små tilmeldings ridt i naturen, rideture alene og med dem fra stalden og så undervisning. Men det nok også alt rigeligt.
    Jeg havde fået den sødeste halvpart til Sokka, en pige på ni år som meget gerne vil ride med sin mor i skoven og moren står jeg i stald med. Ren win win for moren, datteren, mig og Sokka, som elsker børn og sågar løber lillepigen i møde på fold smiley det gør hun sjælent med mig smiley møgkrikke. Men det varmer at Sokka er glad for sin lille rytter smiley
    Men i søndags, fik jeg en besked om at lillepigen var røget af Sokka smiley har fået slået en flig af håndleddet og stødt sine tænder. Ringede straks moren op for høre hvad der var sket og var dybt berørt, at jeg måtte holde tårerne tilbage til efter samtalen og vrælede bagefter.
    Er stadig berørt og tror det påvirker mig at det er et lille menneske som er kommet til skade og ikke en voksen. Ved godt at alle i sit er røget af en hest minimum én gang i sit og det er et levende væsen man har med at gøre, selvom man kan komme til skade på alt og ingenting. Undertegnet smadret sin fortænder som 8 årig ved at tag flyveturen over et cykelstyr. Men det er lige en mavepuster og jeg håber at lillepigen “kommer op på hesten” igen.

• #22   19. nov Jeg skal have min egen pony i 2021! smiley

• #23   19. nov Mine drømme er at lære min part bedre at kende og forhåbentlig have taget et par skridt mhht ridningen. Han er lidt grøn, så vi forsøger at få grundridningen på plads smiley

• #24   19. nov jeg er 50 år, og har reddet bredde ridning/stævner i mange år, på pony
    men i 2020 bestemte jeg mig for at "sadle om"
    jeg drømte om at ride "rigtig" stævner på hest smiley
    MEN jeg er en "Ko" til dressur, og tør ikke springe ( har ikke gjort det i 25 år )
    Super udgangspunkt smiley

Så har købt en hest der kan det jeg drømmer om, så nu skal jeg finde modet, kondien og evnerne frem ( er småt begyndt )

Så mit mål for 2021 ride en LB i dressur, i fuld dressur dress. (mankan da altid se godt ud smiley )
    og gennemføre et springstævne på 70+cm hvor jeg slutter med den fede følelse af at jeg gjorde det, og vi var godt sammen smiley det drømmer jeg om.

Jeg ridder ikke for rosetter.
    Jeg rider for at blive en beder rytter, en jeg var i sidste uge smiley

• Karen H
    Karen H Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 481
    #25   19. nov At finde en god stabil part til den ene islænder og så har vi meldt os på onlinekursus i dressur fra jorden, så vi forhåbentlig får uddannet begge i det smiley

Så er min plan at kunne holde min islænder i form fra jorden, når jeg skal opereres.

Mit håb er også at jeg ender med at kunne ride min bedre og endelig adskille gangarterne helt smiley

• #26   20. nov Åh, drømme bliver det ikke meget til - jeg bor 350 km fra pony pga. uddannelse, så det er ikke tit jeg ser hende, desværre smiley

Men jeg ønsker da at vi fortsætter med undervisning når der er mulighed for det, og så håber jeg at vi igen kommer i form til omkring LA-niveau, som hun var på for 3 år siden da jeg startede min uddannelse smiley

• Kathrine
    Kathrine Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 1 Svar: 2
    #27   20. nov Jeg skal have hest igen efter 6 år. Jeg er SÅ spændt smiley

Jeg håber på masser af ture i skoven - også må vi se, om det bliver til en ifoling også smiley

• #28   20. nov 1 få et bedre år, for 2020 har været dybt elendigt smiley
    2 at jeg endelig efter 2 år kan komme ud og starte stævner, håber jeg da. Vil nemlig arbejde frem til at starte MB og prøve kræfter med at komme ud og springe igen smiley
    3 få nogle fantastiske billeder i foråret til ære for vores 10 års dag smiley
    4 så håber jeg at komme ud og fejre min tidligere ponyes 20 år fødselsdag smiley

• #29   20. nov Min smukke dame skulle gerne fole et sundt og stærkt føl til mig i april 2021 og ellers er drømmene/planerne bare at træne videre mod passage, piaff, skoleparade, skolegalop osv. (Historic Riding og Akademisk) + blive bedre til mounted fencing og medieval skill at arms.

Vi vil også have lært at ride med følle som håndhest og alt efter hvor sent den bliver fravænnet, så er drømmen at komme på Arne Koets clinic, hvis han kommer til DK sidst på året smiley

profilbillede
  • #30   20. nov Hende jeg rider er i fol, så første mål er at der kommer et sundt og ikke mindst rask føl til verdenen i april måned.
    Så håber jeg at vi hurtigt kan komme i gang med genoptræningen, så vi forhåbentligt kan nå at ride et stævne eller to. Det vigtigste er hendes ve og vel, så ellers bare en masse gode rideture også smiley

• #31   21. nov Jeg vil rigtig gerne få startet den LB i distance med Rocky smiley Også vil jeg rigtig gerne ned til stranden og ride smiley

Mvh TT

• #32   22. nov Jeg drømmer meget som i rigtig meget smiley

- Vi står og skal flytte på vores anden ejendom (med ridehal og større stald) så jeg drømmer om igen at kunne ride "normalt" på skæve tidspunkter på dagen smiley imens ungerne sover eller bare tidlig morgen når det stadig er mørkt.
    - At vores 1. ejendom bliver hurtig solgt og gerne til prisen smiley
    - At mine 3 drægtige damer levere de smukkeste og raske føl i april/maj smiley
    - måske skifte race smiley fra New Forest til ??

• #33   23. nov Uhhhh, der er jo mange smiley

Kjærgaards Cilja som er min 2,5års fjordhoppe skal kåres, og rides til til næste år som det første smiley

Drømme for 2022 er at ride noget stævnerutine ind i hende, og så ride 4års championat i spring og dressur ved både fjordhestene og DSP, samt ride DRF 4års championat i dressur, og så ellers bare en masse hyggeridning, og "voksepause".
    Drømmen for 2023 er at få mere stævne rutine, og igen ride de der championater, samt begynde forberedelse for kvalifikationer til DM både i spring og dressur.
    Drømmen for 2024 er jo så DM.
    Udover så er drømmen om at ride NM og EM i spring på hende, samt ride ude på Stutteri Ask til deres store c-stævner i spring, når hun bliver 7-8år. Hun skal også på et tidspunkt hav føl inden hun bliver for gammel.

Og så kommer min gamle fjordhoppe Akia hjem til næste vinter, og her er planen/drømmen at hun skal forsøges at rides op, og se om hun kan holde til at gå til ridning, kan hun det, så skal hun og starte lidt dressur, omkåres og så ellers være avlshoppe og børnepony smiley

Begge heste kan der læses meget mere om på min profil smiley
    Det er Cilja på billedet smiley

profilbillede
Kommentér på:
HVAD HAR DU/I AF DRØMME MED JERES HESTE NÆSTE ÅR ???

x