{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Det at skulle ringe til folk (du ikke kender) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg håber det er nogen der vil deltage i min tråd omkring det at skulle ringe til folk - især dem man ikke kender, om endten der er skole/arbejde, bestille tid til et eller andet, eller noget tredje smiley

Hvordan har i det med at ringe til overstående? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at skulle ringe til folk (du ikke kender)
  • #1   11. jun 2018 Jeg hader det! Uh, jeg er så dårlig til at snakke i telefon med folk jeg ikke kender! Det er fordi, tror jeg, at jeg ikke kan aflæse deres ansigt samtidig. smiley

  • #2   11. jun 2018 Jeg er selv typen der for alt i verden har undgået at ringe til folk jeg ikke kender (jeg har haft det utrolig svært ved det sociale) men siden jeg flyttede hjemme fra i august 2017, har jeg stille og roligt fået mere mod på det sociale og tager det lidt mere som det kommer. Men TRO MIG jeg dummer mig over samtalerne xD så som kommer lige til at sige " tak " når jeg skulle have sagt noget andet bl.a men hey! jeg tager det som noget træning - for det skal nok komme en skønne dag smiley lige nu fokusere jeg mest på at kunne ringe og få sagt det jeg ville sige, så kan alt "udenom" i samtalen være lige meget - bare man har forstået hinanden smiley

    før i tiden tog det mig mellem 30 - 60 min. hvor jeg sad med mobilen i hånden, et papir i hånden og en blyant! skulle helst have skrevet ned hvad jeg skulle sige smiley og jeg lavede ikke andet i de 30 - 60 min. end at gøre mig klar til opkaldet, det var virkelig forfærdeligt smiley


  • #3   11. jun 2018 Jeg er ligeglad hvis det er mig selv der skal ringe op.. Men hader at tage telefonen hvis ikke jeg kender nummeret..

    Dog hader jeg at ringe hvis det er for at sælge et eller andet...


  • #4   11. jun 2018 Jeg har ikke noget i mod at ringe til det offentlige - medmindre det er lægen. Jeg bryder mig virkelig ikke om at italesætte hvad jeg gerne vil undersøges for, specielt fordi jeg ikke kan se modtagers reaktion. (jeg vil nemlig helst ikke lyde som en hypokonder..)

    Alt andet kan jeg sagtens ringe til smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   11. jun 2018 jeg er ligeglad.

    Jeg er sindsygt god til at tale i telefon, så det er intet problem for mig.


  • #6   11. jun 2018 hader det - udskyder det længst muligt!

  • #7   11. jun 2018 Jeg hader at ringe for at sygemelde mig.. Især hvis det f.eks. Er pga dårlig mave det kan folk ligesom ikke høre at du har ( medmindre du selvfølgelig sidder på toilet imens??) men hader at sygemelde mig hvis man ikke kan høre man er syg.. For så føler jeg ofte at de tænker "hun lød da ikke syg" og tror man "pjækker" fra arbejde smiley
    Udover det tager jeg ikke numre jeg ikke kender og hvis jeg en sjælden gang gør bliver det bare til et "hallo!?" og er det en telefon sælger får de pænt at vide at det er et firmanummer og at vi sidder i møde, så ringer de sjovt nok ikke igen smiley
    Jeg har det fint med at ringe.. Arbejder i butik og ofte ringer vi til kunder eller firmaer i forhold til nogle varer smiley


  • #8   11. jun 2018 TS spring ud i det. Man må meget gerne dumme sig. Du skal nok lære det hen ad vejen.

    Jeg har selv som barn været meget genert, men jeg lærte det stille og roligt, fordi jeg begyndte at ride stævner, så jeg skulle jo selv arrangere transporten med en vognmand, ringe og melde mig til klasserne dagen før start, ringe til dyrlæge, smed, osv. Det var i starten svært for mig, men lige pludselig så opdager man, at det kan man jo godt. Og så udvider man stille og roligt til også at kunne ringe til andre "ukendte".

    Det hjælper lidt på selvtilliden hver gang man bliver tvunget til at skulle foretage/modtage disse opkald, i stedet for at dit bagland klarer det for dig, så fortsæt du endelig med at klare dig selv. Det er nemlig måden at lære det på smiley


  • #9   11. jun 2018 Uha ved jo hvad jeg skal ringe om så det er jo nemt nok men okay har også rignet til de første 20-50 gange på en dag

    har faktisk som sådan aldrig haft et problem med det

    har været spændt for hvilken oplevelse bliver det

    men aldrig bange selvon jeg ved at kunden jeg nu ringer op til er besværlig


  • #11   11. jun 2018 Det er total angst provokerende. Jeg får hjertebanken og har nogen gange svært ved at trække vejret hvis det er en vigtig samtale. Men jeg føler tit af det bliver værre hvis jeg udskyder det for længe. Det er bedst at få det overstået med det samme.

  • #12   11. jun 2018 Hadede det i mange år, her fornyligt blev jeg dog festformand på min skole, og hold nu op jeg snakker næsten med nye mennesker hverdag. Når der skal bestilles vagter, fotograf, bank, bestillinger, afhentning DJ, og reparationer. Det er helt vildt, og det er blevet meget letter.

  • #13   11. jun 2018 Er ret ligeglad, hvis jeg skal ringe til nogen jeg ikke kender, må det jo være fordi jeg har et behov for at snakke med dem.
    Hvilet jeg gør jævnligt i forbindelse med mit arbejde, da jeg har brug for informationer, eller fremmede ringer til mig, for at få informationer.



  • #14   11. jun 2018 Jeg er ikke god til det. Jeg får ondt i maven og finder en masse undskyldninger.
    At bestille tid ved lægen er noget jeg skal tage tilløb til - og det gælder mange andre ting også.
    Da jeg kiggede på hest, startede jeg altid med at skrive til folk i stedet for at ringe.

    Det har ikke altid været sådan, og da jeg arbejdede ringede jeg tit til folk og havde ingen problemer med det. Men siden jeg blev sygemeldt med smerter og stress, har det virkelig været en udfordring for mig.



  • #15   11. jun 2018 Jeg hader det. Har intet problem i at tage telefonen hvis den ringer med et nummer jeg ikke kender, men at ringe til andre har jeg problemer med. Det samme når telefonen på arbejdet ringer, jeg kan ikke lide det. Men er da blevet bedre efterhånden

  • #16   11. jun 2018
    Efter jeg er blevet sosu hjælper er det blevet ret normalt for mg, at ringe til folk jeg ikke kender.
    Så det tager jeg ganske afslappende nu - før var jeg panik angst for det.

    Men jeg kan ikke rigtigt arbejde i et fag hvor jeg ikke tør ringe til en læge, terapeut, pårørende e.l


  • #17   11. jun 2018 Altså da jeg var yngre, havde jeg ingen problemer med at ringe til folk, lige meget hvem, men med alderen og efter skade og sygdom har det ændret sig noget så gevaldigt! Jeg hader at skulle ringe til folk og skriver helst i stedet, da jeg ikke vil forstyrre. Det er det værste! -at forstyrre folk!
    Men er jeg på arbejde og det er i den forbindelse, er jeg ligeglad ??
    Kunne dog aldrig være telefon sælger ??


  • #18   12. jun 2018 I mange år har jeg valgt at skrive hvis jeg kunne slippe afsted med det. Men efter at jeg er startet på kontoret i det lokale hjemmeværn har jeg fået en masse kontakt med de frivillige, og pludselig griber jeg knoglen i stedet for at skrive til folk, som om jeg aldrig havde bestilt andet.
    Jeg tror det har noget at gøre med at man fornemmer at folk er glade når de kommer på kontoret, og så kan det jo heller ikke være så slemt at ringe til dem, eller andre samarbejdspartnere der gør de frivillige glade smiley


  • #19   12. jun 2018 Det har jeg det helt afslappet med. Måske fordi jeg gennem arbejde, lønnet såvel som frivilligt, har haft organiserings og koordineringsopgaver, hvor der også har været en del opsøgende arbejde. Ved det lidt mere indviklede foretrækker jeg at sende mails, så jeg er sikker på at huske det hele (og så jeg kan genlæse svar). Men sjovt nok har jeg ofte bidt mærke i, at mange værger sig ved at skulle ringe og bestille bord på en restaurant, lægetider og den slags.

  • #20   13. jun 2018 Jeg er total ligeglad. Om det er mig der skal ringe til nogle jeg ikke kender - eller om det er, at tage telefonen på ukendt nr.

    Jeg tager altid min telefon (når jeg ikke kender nummeret) eller hvis det er ukendt nummer.


  • #22   14. jun 2018 Rosa altså jeg har personligt ringet en person op 3 gange i streg som lå at sov *kunne jeg høre fordi hun tog den imens hun snorkede*

    og det var rimelig vigtig jeg fik fadt i hende fordi jeg havde forsøgt at ringe til hende 3 dage i streg så nu skulle jeg bare igennem til hende
    jo hun var grokky men når man arbejder nat som hende så er man også indstillet på at folk ringer når man sover


    har du noget vigtigt at sige og de har travlt så kan de sige kan du ringe kl ** eller lade vær med at tage den


  • #23   14. jun 2018 Har også oplevet at ringe til en som pludselig råbte at det var et umenneskeligt tidspunktet at ringe kl 9 om morgen *det var åbenbart tidligt side note fra hende som stod op kl 2.50* for han skulle i skole og at han ville melde mig til panserne og disideret ubehagelig og han optagede alt hvad jeg sagde mm

    men han er 1 ud af riiiiiigtig mange oplald som der bliver ringet hver dag





    næste gang du skal ringe til banken eller lignende så skriv lige på et A4 hvad du skal spørge om

    fx
    hvor mange penge på kontoen
    hvad er renten
    Hvornår er pengnede på kontoen
    hvorfor det
    hvorfor dat

    og så skriv svaret *du må gerne sige lige 2 sekunder skal lige skrive svaret ned*

    og hvis du får ekstra information så lige skriv det ned også

    og så tjekker du af løbende som samtalen går igennem


    og afslut med hvis jeg har brug for ydeligere oplysninger er det så bare samme nunmer jeg skal ringe til igen


Kommentér på:
Det at skulle ringe til folk (du ikke kender)

Annonce